Hoe kan ik voor een buitentegel goed materiaal vinden voor de voegen in te spuiten Na 3 jaar zijn alle voegen eruit.

Waren met een soort hars ingewassen(zou geen cementsluier van op de tegels komen). Afmeting van de natuursteen tegel, heel ongelijk, 400x400 m/m en een voeg van ongeveer 8 m/m.
Het liefst wil ik deze inspuiten met een vloeistof die tegen vorst kan en niet gaat barsten. Mij is verteld geworden , met tegellijm. Waar of niet waar.
Met wat voor een soort spuit?
Heb al zitten denken aan een airlesspuit, grote kitpatronen zelf vullen en met een luchtkitspuit vullen.
Ik weet dat dit veel werk is, maar het zal mooi worden , Als ik een oplossing heb.
De tegels liggen in mortelbeton.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Natuursteen met een kitvoeg? Vind ik persoonlijk iets meer voor de badkamer, waarom gewoon geen split in de kleur van de tegel, een prachtige natuurlijke uitstraling en goedkoop.

Liggen de tegels op een betonplaat of een zandbed aangelengd met bv: portland?

Wat voor natuursteen?

Er zijn vele mogelijkheden. De expert die het geheel heeft aangelegd kent de situatie wat beter en die kan u waarschijnlijk dan ook wat beter helpen.

Mocht u nou géén vakman hebben ingeschakeld, mijn tip voor u: Doe het de volgende keer dan wel!

De ergernis van de slechte kwaliteit duurt voort terwijl men de vreugde van de lage rekening allang vergeten is.