Wat kan ik doen voor alle vogels in mijn tuin?

het is een enorme tuin met heel veel vogels tot en met buizerds(soms)en ik zie dat ze het heel zwaar hebben nu er zoveel sneeuw licht ik heb ik al wat mezen bollen opgehangen maar wat kan ik nog meer doen ik ga straks al een voer plateutje maken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Het beste antwoord

je zou bij de dierenwinkel ook een zak zaad voor vogels kunnen kopen... en dat bv in een vogelhuisje kunnen leggen, en water met suiker erin zodat t niet gauw bevriest...
ook een schaaltje kattenvoer uit blik, gek genoeg zijn er vogels die dit eten, ook voor eventueel de buizerd..
ik heb dit onlangs op tv gezien dat gewoon katten voer uit blik gegeten word door vogels...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat klopt nu je het zegt herinner ik met weer dat klopt.
das een hele goeie van je ik was het helemaal vergeten dat ga ik vandaag zeker doen

Andere antwoorden (9)

Voorzie ze naast de voeding óók van (drink)water. Zorg daarbij dat 't niet bevroren kan raken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb vast frituurvet gesmolten in een schotel (die je normaal onder een plant zet) en daarin strooivoer gedaan en laten stollen. Ook kun je daarin walnoten of ongebrande pinda's doen.
Verder gooi ik de broodkorstjes en restjes oude koek opeen schotel in de tuin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon frituur vet is dat echt goed of gezond?
verder vind ik het idee van de planten schotel erg goed want voeten voor mn plateutjes had ik al bedacht daar komen dus mooi van die onder dingen op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gewoon goedkoop frituurvet genomen. Ik heb inmiddels natuurlijk de verpakking weggegooid, maar zal in de winkel eens kijken of er zout in zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit geen zout in het frituurvet dat ik heb gebruikt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aha hardstikke bedankt dat je even voor mij gekeken hebt het leek me zo raar
voer gevarieerd, zodat zoveel mogelijk vogels kunnen profiteren van je aanbod.
ik voer momenteel mezenbollen, pindasnoeren (die ik zodanig ophang dat ook de spreeuwen en kauwtjes erbij kunnen), gemengd graan, universeelvoer voor de insektenetertjes, rozijnen en noten.
voor de buizerd zou je eendagskuikens neer kunnen leggen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga vandaag even een asorti vogelvoer bij de dieren winkel halen.Ik reken erop dat de buizerds zich wel redden met het aanbod verzwakte water vogels in de buurt ik noemde ze alleen om het gevarieerde vogel aanbod te benadrukken
JE kan gemengd strooivoer voor weinig kopen in de dierenzaken of klusmarkten.

Doe wat suiker in het water geeft extra energie.

En vet is ook goed, meng dat met strooivoer.

Maar 1 ding. die vogels die je lokt worden straks weer door de buizerd gegeten. (-:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een potje pindakaas, vinden ze heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie tip wist ik nog niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral spechten en dergelijke zijn daar dol op, je kunt het voor spechten aan een boomstam smeren, maar voor andere vogels kun je bijvoorbeeld een boterham flink besmeren met pindakaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat word smeren want dr zit hier een bonte specht zegt de buurman die heeft er wat verstand van
Een drinkbak met water. In het midden een steen zodat ze niet kunnen badderen. Dat zou de veertjes bevriezen. Maar drinken moeten ze wel.

En, onbereikbaar voor de poes, allerlei voor die soort vogels geschikt voer ophangen. De dierenzaak kan je advies geven. Met die laag sneeuw kunnen ze niet bij het gewone voedsel zoals besjes en zo. Dus help ze maar een handje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bewaar het vet uit de pan na het vleesbraden en meng dat met klein gesneden stukjes brood van zo'n halve cm vierkant. De roodborstjes vooral vinden dat heerlijk, zij hebben grote moeite met de vetbollen omdat ze er niet aan kunnen hangen. Ook de merels en spreeuwen delen mee in het eetfestijn. Wat er over is, haal ik bij het donker worden naar binnen zodat het niet bevriest of onder de sneeuw komt en 's morgens zet ik het weer buiten, aangevuld met nieuwe blokjes brood, evt. vochtig gemaakt met wat zonnebloemolie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een grote zak strooivoer gekocht bij de boerenbond om op een bordje buiten te zetten, en ik heb een kokosnoot in helften opgehangen, met aan de buitenkant wat pindakaas gesmeerd.
Vooral de eenkhoorn vindt het lekker :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij in de tuin krijgen de vogels blokken frituurvet (nieuwe dus, want hier zit nog geen zout in), deze blokken maak ik op grootte en stop ze in een netje waarin mandarijnen hebben gezeten. Verder een mengsel van pindakaas (liefst met pitjes) vermengd met zaden.
Verder zijn de mezen verzot op walnoten (deze wel stuk gemaakt) en verder geef ik ze nog pinda's die in een netje zitten. Verder nog wat afval van de tafel. Als er sneeuw ligt hebben ze echt geen water nodig.
Na een week wemelt het van de vogels in de tuin.
Succes!