Welke bloemen kan je eten?

Uiteraard zelf gekweekt en waar kan ik ze het best bij combineren. Zelf denk ik aan een amuse met een mooie bloem.

Niet komen met antwoorden als bloemkool, saffraan, brocolli en viooltjes ken ik ook al.

Er zullen er vast nog veel meer zijn...

Alvast dank voor jullie reactie!

Edit: bedankt voor l jullie bijdragen. Ik ga wat lekkers maken. heb geen beste antwoord kunnen selecteren, want iedereeen vult erlkaar aan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1K

Antwoorden (7)

Begonia, Lavendel, Koriander, Munt, Oostindische kers, Roos, Vlijtig Liesje, Thijm.. zomaar een greep
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn er teveel om even snel op te schrijven. Vandaar deze link:
http://www.neerlandstuin.nl/plantenb/eetb_bloem.html

Toegevoegd op 27-05-2009 13:56:05
En nog een link met de eetbare bloemen van dit seizoen:
http://eten-en-drinken.infonu.nl/diversen/7934-eetbare-bloemen-in-de-lente-ii.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog een andere link...
http://users.skynet.be/hofmeester/tuinartikels/kruiden%20eetbare.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En nog één :)
http://www.tuinadvies.nl/kruiden_eetbare_bloemen.htm

Overigens zijn op internet erg veel recepten te vinden met eetbare bloemen. Op Smulweb bijvoorbeeld kom je er meteen al een paar tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je vooral niet moet eten zijn de 'Bella Donna', de "Monikskap' en de 'st. Jacobs kruiskruid'. Deze zijn met een incubatietijd van 8 minuten dodelijk...

Dat is geen antwoord op de vraag, maar om nu nog een link toe te voegen vond ik onzinnig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nuttige toevoeging, ondanks de 'minnetjes'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een tegenantwoord kan altijd nuttig zijn Iamback... Hoewel je de Bella Donna niet snel in Nederland zal aantreffen...
Hennep, en dan vooral verwerkt in een heerlijke cake!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha, tja die kende ik ook al. Mijn kas is al voor de helft met dit bloemetje gevuld. De rest van de ruimte wordt culinair verantwoord gevuld.
Hou het lekker simpel gewoon paardenbloemen en madeliefjes.
Paardenbloem+blad eet ik iedere dag , goed voor mijn gal en lever , of na een vette maaltijd.
Smaakt naar rauwe andijvie, bevorderd de eetlust en geeft een schoon gebit.
Madeliefjes, ook geneeskrachtig, smaken zacht zoet en zijn erg lekker in koude gerechten!!!!
Dat kan trouwens ook met de paardenbloem, heel feestelijk om te zien, gezond, geneeskrachtig, goedkoop en lekker!!!