Sloot achter het huis stinkt wat kan ik ertegen doen?

het is een ca 100 mtr lange ondiepe sloot die dood loopt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
5.3K

Het beste antwoord

Of met een baggerbeugel aan de slag of een loonwerker bellen die je sloot kan uitbaggeren....

Toegevoegd na 15 minuten:
dit plaatje komt van google...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja t lijkt er wel op dat het ik met de hand zal gaan doen

Andere antwoorden (4)

Contact opnemen met het Hoogheemraadschap (of Waterschap). Er is iemand "onderhoudsplichtig" voor die sloot. Dat kan het Hoogheemraadschap zijn, of jijzelf. De oplossing is waarschijnlijk uitbaggeren.

"Op de bodem van iedere sloot verzamelt zich in de loop van de tijd bagger. Bagger ontstaat onder andere uit gevallen bladeren, plantenresten en zwerfvuil. Door deze bagger wordt het water steeds ondieper en troebeler. Het kleine laagje water heeft nog maar een beperkte hoeveelheid zuurstof. Dieren en planten kunnen er niet goed meer in leven en bij warm weer kan het water gaan stinken. Een ondiepe sloot kan ook minder water afvoeren. Bij hevige regenval kan dit leiden tot overstromingen. Genoeg redenen voor het waterschap om in actie te komen."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vrees dat ik zelf verantwoordelijk ben voor het onderhoud aai!(dat word werken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat dacht ik ook al. Ik durfde ook al nauwelijks te antwoorden ;-) haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hé, ik dacht altijd dat het pas 'bagger' heette zodra het gebaggerd was! Net zoiets als dat schaafsel pas schaafsel is zodra het ergens van af geschaafd is. Weer wat geleerd. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SuzyQ, jij gelooft dus in transsubstantiatie ;-)
Uitbaggeren is inderdaad de oplossing. Probeer er tevens voor te zorgen dat er doorstroming is en dat het water niet stilstaat. U geeft aan dat de sloot doodloopt, dus dan is het deste belangrijker, dat er enige diepte gecreëerd wordt.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
En misschien na het uitbaggeren de oevers vol zaaien met (water)munt. Doet het goed op een wat nattere ondergrond en geurt heerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ook mogelijk dat het water verbonden is met het water wat aan de andere kant van de weg ligt dmv
een grote pijp die verstopt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja er zit wel een verbindig maar die is zeer ernstig verstopt en aan de andere kant zit een stuk of 10 meter smurrie die zich het best als moeras(achtig)laat omschrijven