Waarom staan de (meeste) bedden in de huiselijke situaties niet op werkhoogte? Dan heb ik het niet alleen over bij ziekte.

Maar ook bij het verschonen van de dekbedden is dit toch veel praktischer? Wie en waarom heeft dit ooit bedacht.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur

Het beste antwoord

Volgens mij is er maar één reden. Het oog wil ook wat. Vooral in een kleine kamer is een hoog bed enorm blikvullend, een laag bed doet dat veel minder. Als een hoog bed praktische voordelen heeft (senioren bed) wordt het visuele nadeel op de koop toegenomen
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik denk dat werkhoogte inderdaad makkelijker is voor een verzorgende, daarom zijn ziekenhuisbedden ook altijd verstelbaar.
Echter moet je zelf elke dag in- en uit bed stappen. Als het bed dan op werkhoogte zou zijn, moet ik een trapje naast mijn bed hebben :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat dit zeer onaangenaam is bij in en uit bed stappen. Zeker bij oudere mensen , die dan vaak hulp nodig zouden hebben. En wat dacht je als je uit je bed zou vallen, nog meer huishoudelijke ongevallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou jij zegt het en ik dacht het want ik heb dus wel een bed op werkhoogte gemaakt.
lekker van de grond af en ideaal met verschonen.
scheelt me rug weer een hoop ellende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft er mee te maken denk ik dat de mensen vroeger niet zo lang waren als nu.
Gelukkig zijn er tegenwoordig steeds meer senioren bedden te koop en die zijn wel hoger.
Ook zijn er al langere bedden te koop en ik denk dat in de toekomst de bedden ook standaard hoger zijn.
Dit zie je nu al bij aanrechten en in de bouw zijn nu heel veel deuren ook al 2.30cm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb mn bed ook gewoon lekker hoog gemaakt makkelijk
ik denk det t in het kader past van
te lage gasfonhuizen
te lage aanrechten
diepvries vakje boven de ijskast waardoor je iedere moet bukken voor de ijskast
te lage wc potten en fontijn kraantjes
geen afvoer putten in de keuken en wc vloer
enz enz enz
of alles word onworpen door
kleine mensjes ;-)
er woord niet over na gedacht iets is en blijft toot er iemand komt die t ander doet
die vind men dan gek en raar en 10jaar later doet iedereen het
nou vaag antwoord al zeg ik t zelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat het zoals gewoonlijk met geld te maken heeft, dus materiaal uitsparen