Hoe krijg je het beste een kast van begane grond naar de 1ste verdieping?

Flinke kast maar kan qua proporties door het trapgat als het moet. En is niet uit elkaar te halen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Interieur
17.9K

Antwoorden (5)

Via het raam ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
twee man onder ; een man boven en zweten?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vrij gevaarlijk langs het trapgat voor beschadiging. Veiliger is twee lange koorden bevestigen parallel aan de kast , een derde koord om de kast van de muur te houden, veel dekens om de kast en de muur niet te beschadigen en vijf sterke kerels ,drie beneden en twee boven en dan hijsen langzaam maar zeker van de grond tot het vensterraam. De hoeken met dikke tape beschermen en de sleutels wegnemen en alles wat enigzins los is. succes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door het trapgat dan dus. Wij hebben hier twee zware en moeilijk beet te houden manshoge kasten zelfs een wenteltrap opgekregen door een eenvoudig "vlechtwerk" van touw te fabriceren hetgeen het mogelijk maakte voor mijn vriend (ik oefende vooral als bovenste sjouwer horizontale druk uit om de betreffende kasten in goede banen te leiden) deze zonder zijn rug te breken een verdieping hoger te tillen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan bij de meeste verhuurbedrijven vrij eenvoudige aparaten huren waarmee je een pallet heel hoog kan brengen [net als bij een heftruck] als je daar de kast op legt, raampje open op de derde, omhoog takelen en naar binnen trekken. Ik heb geen idee hoe je zoiets noemt of het best kan omschrijven maar als je naar een verhuurbedrijf gaat en verteld wat je van plan bent weten ze vast wat je nodig hebt.