Kan ik spackspuiten over vezelbehang of moet alles verwijderd worden?

We hebben een woning gekocht waar alle muren zijn behangen. Sommige met vezelbehang (van die vezels over elkaar) en andere muren met hetzelfde behang maar dan glad.
Nu hebben we begrepen dat het heel moeilijk te verwijderen is, maar dat het ook een soort "gaas"-achtige ondergrond is.
Is dit geschikt voor spackspuiten?
Ook dit is een 2-componenten wat opgebracht wordt, toch?

Indien dit geen probleem zou zijn dan scheelt het veel werk, +/- 125m2

Ik hoor het graag, alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
4.9K

Antwoorden (1)

Nee, spack is zwaar en alles komt uiteindelijk aan de lijmlaag te hangen waar het glasvezelbehang mee aan de muur zit geplakt. Die moet er dus af. Uitzonderingen daar gelaten, maar glasvezelbehang is juist erg makkelijk te verwijderen. Het glasvezel is zo sterk dat je hele banen er in 1 keer vanaf kunt trekken!

Daarom gebruiken ze het ook in grote gebouwen zoals ziekenhuizen. Doordat je het er zo af kunt trekken bespaar je, vooral in een groot gebouw, enorm om de arbeidskosten.