Welke spaarlampen in een kroonluchter?

Binnenkort wil/moet ik de kaarslampen in de kroonluchter vervangen door spaarlampen. Ik zoek spaarlampen in kaarsmodel gelijkwaardig aan ca. 15 watt. Alle spaarlampen die ik zie hebben zo'n grote lelijke witte rand, sommige zelfs nog met de merknaam in koeieletters erop. Wie weet welke lampen mooi zijn in een kroonluchter?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
2.2K

Het beste antwoord

Ik heb hele mooie 2,5 watt's ledlampjes van Philips in mijn tafellamp zitten. Ze geven sfeervol licht en hebben een soort druppelvorm. Ze zijn wel duur, maar je schijnt er een eeuwigheid mee te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zijn inderdaad mooie lampjes voor in mijn kroonluchter. Bedankt!

Andere antwoorden (3)

wij hebben in Duits;land bij de bouwmarkt Hellweg kaarslampen gevonden waar de lelijke witte voet gevormd was als onderdeel van de kaars. Die zien er heel netjes uit als je ze in een kroonluchter doet. We hebben 7 watt gekocht. Ze zijn wel wat sterker dus.

De IKEA heeft kleine bolletjes zonder zo'n blok er aan.

Toegevoegd na 2 minuten:
en ook de kaarsen bij ikea
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn verschillende vormen van spaarlampen. Toevallig onlangs nog in de consumentengids gestaan, zie onderstaande link.
14 jaar geleden
bij de sligro groothandel hebben ze een display staan met Led lampen deze hebben ze ook in kaarsmodel Flame of wit.
zijn nog zuiniger dan spaarlampen en de aanschaf valt ook nog mee (7,50 ex btw p/st)