Zitten er kakkerlakken in de tweede hands meubilair?

Ik wil een bank kopen in de kringloop,volgens mijn buurman loop ik dan het risico kakkerlakken in huis te halen,is dat echt waar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
1.1K

Het beste antwoord

Wees gerust, een kakkerlak neemt een bank nimmer tot woonplaats.

Ten eerste staat die op poten, ten tweede een bank heeft niets weg van een natuurlijke woonomgeving.

De enigste kans dat u kakkerlakken meeneemt van een tweedehandswinkel is als er in de winkel een kakkerlakkenplaag is en de kakkerlak zich verstopt in de bank vanwege veranderingen in zijn woonomgeving.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nou, in mijn familie en vriendenkring wordt er veelvuldig tweedehands gekocht en geen van allen hebben ooit last van kakkerlakken gehad.
Natuurlijk zou je de pech kunnen hebben dat er in het huis waar het meubilair stond kakkerlakken leefden, en dan zou je via het meubilair kakkerlakken binnen kunnen halen. Echter die kans is zeer klein.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op zich heeft hij daar gelijk in maar het is echt niet zo dat in elke bank kakkerlakken zitten. Kijk naar gaatjes, als de bank volledig heel is qua stof aan de onderkant en als je niets ziet tussen de kussens kun je gerust de gok nemen.

http://www.rotterdam.nl/Roteb/Document/Bestrijding%20van%20plaagdieren.pdf

Toegevoegd na 25 seconden:
Zie pagina 6 en 7 in de link.

Toegevoegd na 22 uur:
Kakkerlakken zijn insecten die oorspronkelijk uit de tropen komen. Ze kunnen in de verpakkingen van tropische producten zitten. Kakkerlakken kunnen ook voorkomen in verhuisdozen, inpakdozen van de supermarkt, tweedehands goederen en witgoed. Deze diertjes kunnen ook simpelweg ‘meeliften’ met kleding of bagage.

De volwassen kakkerlakken kunnen 40 dagen zonder voedsel!
Als uw woning erg vuil is, heeft de kakkerlak vrij
spel en zal zich snel voortplanten. Dat kan dus ook in een bank.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry Pelle maar je zaait paniek om niets. Kakkerlakken leven niet in banken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je gaat beweren dat de informatie in mijn link gelogen is?
Kakkerlakken zitten uitsluitend in de keuken, vochtig, warm en voedingsrijk. Meestal bij vuile en onhygiënische mensen. Ik heb mijn twijfels dat zij hun versleten spullen naar een kringwinkel brengen. Keukenmeubilair zal je aldaar niet snel vinden, wordt meestal naar een containerpark gedaan.
Ik zou me dus niet veel zorgen maken, ik ken ook nog niemand die op deze manier aan kakkerlakken is geraakt.
De kans is er altijd, ook dat er een vliegtuig op je dak zal vallen.
Je kan spijtig genoeg niets volledig uitsluiten, alles is mogelijk.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ze zouden in een bankstel kunnen zitten waar regelmatig voedsel en drank (vocht) wordt gemorst. Die ga je niet vinden in deze winkels.

Toegevoegd na 1 dag:
Edit: kakkerlakken prefereren keukens en zitten daar niet uitsluitend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Belachelijk dit: "Kakkerlakken zitten uitsluitend in de keuken, vochtig, warm en voedingsrijk." Dit is dus echt niet waar. Ze kunnen overal zitten, en als je ze hebt berg je dan maar. Je kan ze niet zelf verdelgen. Daar heb je de bestrijdingsdienst voor nodig. Vaak weet je niet eens dat je ze hebt, want als het licht aan gaat zijn ze weg. Als je er 1 ziet, dan is het er niet 1 maar waarschijnlijk 100.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Kakkerlakken voelen zich thuis op warme plekjes en op plaatsen waar eten is. Hou daarom de temperatuur in de keuken laag en hou de keuken extra goed schoon. Besteed extra aandacht aan donkere plekken zoals in keukenkastjes en aan plaatsen waar gemakkelijk vet of voedselresten terecht komen.
Houd badkamer en wc ook extra goed schoon, ook de vloeren en muren. Verwarm deze ruimtes niet.
Kakkerlakken houden niet van tocht, dus regelmatig de boel luchten is zinvol
Laat geen natte doekjes of vochtige theedoeken, wasgoed en dergelijk, liggen maar was alles direct weg en droog het meteen
Berg eten direct op en hou alles in huis zo schoon mogelijk. Besef dat kakkerlakken op zoek zijn naar eten en dat kleine etensresten al voldoende kunnen zijn om ze te voeren
Kakkerlakken houden ook van de omgeving van verwarmde dierenhokken of de omgeving van een tropisch aquarium. U kunt ze overdag vinden op donkere plaatsen waar het ook een beetje warm is, bijvoorbeeld in de motor van de koelkast of in kiertjes en hoekjes van keukenkastjes." Deze tekst maakt toch duidelijk dat ze de keuken prefereren.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/38060-kakkerlakken-in-huis-wat-nu.html Ik heb ook niet in mijn reactie gezegd dat ze enkel in de keuken voorkomen, maar "uitsluitend" En bedankt voor de -
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- is niet terecht. Basis van het antwoord is correct, een bank is geen natuurlijk verblijf voor een kakkerlak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je steun, en voor de +
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Uitsluitend is enkel... http://www.encyclo.nl/begrip/uitsluitend
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, u hebt gelijk, ook even in De Van Dale gekeken, doch ik bedoelde dit niet, "voornamelijk" zou een beter woord geweest zijn.