Het verschil tussen plasma en LCD zit in de techniek die gebruikt wordt om het beeld te produceren.

Ik wil je het verhaal wel uitleggen maar deze bron heeft alles wat je wil weten erbij staan.

Als je op zoek bent naar een tv kan ik je aanraden om ervoor te zorgen dat je weet wat je krijgen kunt en wat je graag wilt. Als je met een budget, klein formaat of normaal gebruik zoekt zit je goed met een LCD-televisie, wil je liever op een groot scherm films kijken? Neem dan plasma, deze heeft een diepere kleurweergave en het zwart is zwarter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Weer een goed advies! +1
En plasma heeft een grotere openingshoek.
Alleen wel duurder kwa stroomrekening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt :) Ik heb zelf een LCD-televisie op mijn slaapkamer hangen en voordat ik die kocht heb ik me behoorlijk verdiept in de televisie en home-cinemawereld. Komt me nu wel ten goede ;)

Andere antwoorden (3)

kijk maar hier, precies dezelfde vraag... http://www.goeievraag.nl/vraag/verschil-kwa-uiterlijk-tussen-lcd.19687
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LCD staat voor Liquid Crystal Display. Een LCD scherm bestaat dan ook uit vloeibare kristallen die reageren op elektronische golven, licht en de lichtintensiteit.

Een Plasma scherm bestaat uit fosfor tussen twee panelen. Door middel van een chemische reactie in het plasma, wordt het beeld doorgegeven.

Er is niet echt een kwaliteitsverschil tussen LCD of Plasma, beide schermen zijn van hoge kwaliteit, uiterst helder en met een hoge resolutie en brede inkijkhoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een plasmascherm heeft een veel grotere kans op dode pixels. Plasmaschermen zijn technologisch al lang door LCD ingehaald (in kwaliteit en energieverbruik) dus plasma heeft waarschijnlijk niet zo lang meer te leven als TV scherm in de winkels.