Ik wil mijn verlijmde parketvloer verwijderen. Nu heb ik begrepen dat dat een lastig karwei is; iemand tips?

Toegevoegd na 38 minuten:
Ik weet niet of het parket ook aan de betonnen ondervloer verlijmd zit. Ik weet wel dat hij genageld is. Het ziet er heel strak uit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
3.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom wil je hem verwijderen? Je kan hem ook laten schuren en lakken, dan is 'tie weer als nieuw!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank! Grote hond glijd enorm uit op het parket. Slecht voor zijn gewrichten. Overwegen plavuizen, alleen moet het parket (Wat op zich prachtig ligt) er dan wel eerst uit.
Ik heb gegoogled en las echt drama verhalen van hoe moeilijk dat is... Vandaar mijn vraag

Het beste antwoord

Als de parket op een ondervloer is verlijmd,en de ondervloer op beton is verlijmd zal het lastig worden.
De ondervloer zal niet van de beton loslaten.Dan is de beste optie: met kangaroe de betonafwerklaag kapot hakken. Een vreselijk karwei maar als de ondervloer niet wil loslaten zal dit de enige optie zijn.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoop dat je een Kango bedoelt.. :-P Een kangoeroe werkt zo onhandig, vraag me af waar je ze kan huren/kopen, Blijdorp misschien :-P oké, sorry, flauw grapje.
manneke
11 jaar geleden
foutje van mij.Bij ons op het werkt werd dit zo genoemd.Even opgezocht en het nederlandse woord is "pneumatische drilboor.Deze kan je bij alle bouwmarkten huren .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik laat het parket liggen en ga de nieuwe vloer eroverheen leggen. Ik durf het niet aan om te gaan breken.
Bedankt voor de reacties.

Andere antwoorden (2)

Als ze verlijmd zijn

Zijn ze dat meestal aan mekaar en aan de isolatie op de vloer eronder

Dus handschoen aan en trekken totdat het breekt en dan de stukjes stukken afvoeren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hiervoor bestaan er hulpstukken die op een driehoek vlakschuurmachine kunnen gemonteerd worden.
In bijlage een link maar een voorbeeld met Bosch, niet dat ik reclame wil maken want andere merken hebben dit ook.
Dit is enkel om aan te tonen wat de mogelijkheden zijn.