Hoeveel kaarsen (waxinelichtjes) moet je aandoen om de verwarming uit te kunnen laten?

Om het makkelijk te maken hoeft alleen de huiskamer warm te blijven en die is in dit voorbeeld 5 bij 7

Toegevoegd na 14 minuten:
Er zijn twee mensen in de kamer en 1 kat

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
11.2K

Het beste antwoord

Je schrijft niet in je voorbeeld, met hoeveel mensen je in de kamer bent - dit maakt nl. heel veel uit....
Als de kamer al op temperatuur is als je de kaarsjes aansteekt, en je bent met 4 mensen, zullen 8 to 10 vlammetjes jullie warm houden, maar als je alleen in de kamer bent, zullen het er meer moeten zijn.
Als de kamer op 'buitentemperatuur' is voor je de kaarsjes aansteekt, zal je er heel wat meer nodig hebben om de ruimte aangenaam te krijgen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mij is ooit door een oude buurman en monteur bij de Wegenwacht vertelt dat als je 's nachts en/of bij temperaturen onder nul rijd dat je dan 1 waxinelichtje in de auto moet hebben om de kou/vorst buiten de auto te houden...

Wanneer je weet hoe groot het volume is van jouw auto en weet hoe groot de volume van de woonkamer is. Dan weet je ook hoeveel waxinelichtjes je nodig hebt...

Toen het in januari van dit jaar zo koud was (ik heb een meter waar zelfs de bedragen aan verbruik op staan) heeft me dit ongeveer 42 euro per week aan verwarming gekost. En de verwarming staat hier nooit boven de 17 graden...

Globaal zal het er op neer komen dat je zo'n 20 á 25 kaarsen nodig heb om de verwarming uit te kunnen doen. En dan moet je wel ventileren anders stik je vanzelf wegens een tekort aan zuurstof...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van groot belang is wat de buitentemperatuur is en hoe de isolatie geregeld is naar buiten toe.
Stel dat je in die genoemde omstandigheid met een elektrisch kacheltje de temperatuur op een aanvaardbaar niveau kan krijgen.
Zo een kacheltje is 2000 Watt.
Een waxinelichtje produceert ca. 20 Watt aan warmte.
Dan zit je dus al gauw op 100 stuks. Wel gezellig met Kerstmis....
14 jaar geleden
Ik ben bang,dat het er zoveel zijn,dat de 1e al bijna opgebrand is,als je de laatste aansteekt! Het zullen er erg veel zijn maar ik heb geen idee hoeveel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Circa 45 stuks (900 W) bij een huiskamer van circa 40 m2, dubbelglas en spauwmuur isolatie.
N.B. hoekhuis, geen vloerisolatie en gebouwd in jaren 60. 1 persoon (85 watt) + 3 spaarlampen en een flink onzuinige PC. Buiten -10 tot -15 gr Celsius. Totaal ruim 1000 W.