Wie weet waar ik zo´n gewichtje met aan de andere kant bv een poppetje kan kopen? Zie omschrijving.

Je zag ze in de jaren 70, 80 veel als decoratie of speeltje, zo´n gewichtje (bolletje) met aan de andere kant bv een poppetje balancerend op houdertje.
Het liefst in de omgeving van Utrecht.

Toegevoegd na 14 minuten:
Voor zover ik weet waren ze altijd van zilverkleurig metaal, vrij fijn en niet groter dan een een cm of 15.

Toegevoegd na 40 minuten:
Misschien weet iemand hoe het heet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je een duikelaartje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hi, nee heb even gekeken wat een duikelaartje is.
Wat ik bedoel is zeg maar zo´n houdertje waarop in het midden er boven een ´plateautje´ zit met daarop een pinnetje die los zit met daaraan zowel links als rechts een recht stukje metaal waaraan aan het einde dus, een aan de ene kant een bolletje als gewichtje zit en aan de andere kant bv een poppetje met hetzelfde gewicht zit zodat deze balanceert of rond draait zodra je het aanraakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah ja, ik weet wat je bedoelt!

Het beste antwoord

probeer het eens in een winkel met cadeauartikelen of relatiegeschenken

Toegevoegd na 1 minuut:
dat heet trouwens een balansfiguur

Toegevoegd na 29 minuten:
http://www.zeelandnet.nl/prikbord/advertentie-4540680-Balansfiguren.html
ik denk dat je deze bedoelt
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hi, heb even gekeken onder balansfiguur maar dit is niet helemaal wat ik bedoel althans wat google mij aangeeft.
Ik krijg steeds een kerstfiguur te zien die ook anders in mekaar zit als wat ik bedoel.
Even goed bedankt.
anneliez
12 jaar geleden
Ja jij bedoelt de simpelere vorm denk ik, maar het principe blijft hetzelfde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja idd die in je laatste toevoeging bedoel ik!
Dankjewel:-)