Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

weet iemand waarom er hier thuis de lampen telkens doorbranden? het zijn allemaal dezelfde spaarlampen van philips

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
668

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Lampen hebben nu eenmaal een bepaalde levensduur. Deze wordt gemiddeld berekend en staat waarschijnlijk ook op de verpakkinf vermeld. Toch zijn er weinig die precies die aangegeven levensduur hebben. Soms kunnen er zelfs extreme uitzonderingen tussen zitten! Misschien heb jij precies een paar van deze uitzonderingen in je bezit.

Ook kan het zijn dat je lampen van een verkeerd aantal Watt in je lamp hebt gedraaid. Dan klappen ze kapot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lampen knappen niet omdat je het verkeerde wattage indraait. Als je een hoger wattage gebruikt dan aangegeven vliegt de lamp ( armatuur) misschien in de fik maar de lamp an sich brand er niet van door. Wellicht heb je last van piek spanningen waardoor de lampen een te hoog voltage te verwerken krijgen. Dit is iets om door een elektricien na te laten gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook Philips spaarlampen. Het duurste model. Die zouden 18000u moeten meegaan, maar ze doen dat niet.
Gewoon slechte kwaliteit.
Ik denk dat TL buizen beter zijn. Dan wel het type met elektronisch armatuur. Ik heb er een die hier hing, en nu al 30 jaar meegaat.
TL buizen worden ook niet duisterder als je ouder worden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding