Wat komt er kijken bij een verhuizing?

hallo binnenkort ga ik verhuizen , van woudrichem naar sittard.
nu is mijn vraag waar vind ik een goed verhuisbedrijf, en moet ik zelf de meubels die uit elkaar kunnen uit elkaar halen, en moet ik zelf voor verhuis dozen zorgen , of doet het verhuis bedrijf dit????????

Toegevoegd na 6 dagen:
ook zou ik willen weten wat het gemiddeld gaat kosten , als iemand dit weet.
ben er erg benieuwd naar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1K

Het beste antwoord

Kijk eens op onderstaande site.
Compleet met een checklist, dit is echt handig.
Voor een verhuisbedrijf kun je bedrijven benaderen en een offerte laten maken.
Bedenk wat je eventueel zelf van tevoren wilt doen of doe je helemaal niks en rij je alleen achter de verhuizer aan met broodjes en je koffie apparaat.
Zelf doen scheelt in de kosten.
Veel plezier met het verhuizen, want het is super leuk.

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry, vergat de site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

gefeliciteerd (denk ik) met je nieuwe woning.
kijk eens op deze site: http://verhuisbedrijven.nl/
En bel gewoon verschillende bedrijven, en vraag offertes aan.
Je kan natuurlijk ook zelf verhuizen als je niet al te veel spullen hebt.

Probeer gewoon verhuisbedrijven uit door te zeggen dat de ene iets voordeliger is dan de ander..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een echt goed verhuisbedrijf inschakelt, hoef je zelf helemaal niets te doen. Zij zorgen voor de dozen, pakken alles zelf goed in en halen, indien nodig, meubels uit elkaar.
Kijk eens op internet voor adressen en vraag wat je eventueel zelf zou moeten doen, wat het gaat kosten enz.
Toen mijn broer enkele jaren geleden naar de V.S. is verhuisd mochten ze zelf helemaal niets doen i.v.m. de verzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is met verhuizen heel simpel: hoe meer je zelf doet, hoe minder je het kost, en andersom.

Je kunt bij wijze van spreken verhuizen, door niets te doen, een weekje op vakantie te gaan, en als je terugkomt, dan staat alles keurig op zijn plaats in je nieuwe huis, je schilderijtjes zijn opgehangen en zelfs je bed is opgemaakt. Maar daar hangt wel een prijskaartje aan.

En als je zorgt dat je zelf je meubels uitelkaar haalt (en dat ook afspreekt!), en alles ingepakt is, dan kun je voor een prikkie verhuizen.

Het is vrij normaal dat het verhuisbedrijf voor je verhuisdozen zorgt, maar als jij denkt dat je die dingen zelf goedkoper kunt krijgen bij Praxis, dan kun je dat ook afspreken. Kan ook weer iets schelen in de prijs.

Het beste is om 3 verhuisbedrijven een vrijblijvende offerte te laten maken, en ook duidelijk te laten vertellen wat ze voor die prijs wel en niet doen.

Je algemene vraag, wat er bij komt kijken?
Kijk op deze site:
http://www.woonwebsite.nl/idee/verhuischecklist-checklist-verhuizing-informatie-planning-tips/134

Hier wordt alles in stappen uitgelegd, wat je b.v. 2 maanden voor je verhuist, moet doen, en ook 2 dagen voor je verhuizing. Dat gaat van het leeghalen van je vrieskist, tot zelfs het inleveren van je spaarzegels bij de plaatselijke winkels. Succes, en veel plezier in je nieuwe huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je niet ooit verhuisd met een verhuizer die beviel? Dan kun je die weer bellen, deed ik ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben ons bij verhuisoffertes.nl ingeschreven, naar aanleiding daarvan zijn we door 3 bedrijven benaderd. Voor a.s donderdag staan die afspraken, dus ik kan nog niet vertellen hoe het is afgelopen, maar mn schoonzus was erg tevreden vorig jaar! Over dozen, inpakken en (de)monteren kun je afspraken maken. Succes!