Hoe krijg ik kreukels uit mijn kunststof lamellen?

Ik heb kreukels gekregen in één van mijn kunststof lamellen. Ik heb geprobeerd er grote zware boeken op te leggen maar dit werkte niet of nauwelijks.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
10.7K

Antwoorden (5)

Probeer het eens met warmte tot zover jou lamellen dit kunnen verdragen.
Indien dit niet baat stoom.
Als het echt kunststof is zul je ze uit moeten laten hangen.
Door de warmte en en door ze de laten hangen kan een gedeelte zich recht trekken .

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar helemaal fijn krijg je ze niet meer.
Heb zelfde probleem gehad.
12 jaar geleden
in een bak met heet water leggen, zodat het kunststof door en door warm wordt.
Na het opwarmen direct ophangen en even een doekje eronder voor het lekken.
Moet lukken zo denk ik, succes ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou kunnen proberen de kunststof lamel nat te maken (het stuk waar de kreukel inzit)

een doek eroverheen leggen
Met het strijkijzer de kreukel eruit te persen.

Met een doek erop, kun je het strijkijzer best wel heet zetten, even uitproberen.

Voorzichtig beginnen ook weer niet te koud.

neem bv een oude theedoek.
lukt het je niet in 1 keer dan nog een keer herhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voorzichtig tussen twee handdoeken strijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een fohn proberenen niet de hete stand .