kan je van een normale stek, ontkieming een bonsaiboom maken door te snoeien ectr.?

Kan je van elk soort boom die ook in het groot bestaat, eik bv., een bonsai versie maken door te snoeien en andere dingen te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bonsaisequoia lijkt me wel intrigerend...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
?

Het beste antwoord

Hoi
"toevallig"ben ik hier zelf mee bezig, wat belangrijk is - is dat je het jonge boompje ruim uitsteekt zo dat ook de kleine/dunne wortels behouden blijven.
Zet hem hierna in een pot of als hij nog erg klein is nog enkele jaren in de volle grond.
als de boom ongeveer de maat heeft welke jij wil ga je hem heel voorzichtig in en kleinere (bonzai) pot /schaal zetten en door dat hij ondergronds niet meer zo veel ruimte heeft zal hij bovengronds ook minder hard gaan groeien.
dit kan idd met de meeste bomen, als je googeld zul je erg veel info vinden hierover

suc6 en veel plezier
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meest uitgebreid

Andere antwoorden (2)

Ja zo zijn veel bonsaiboompjes ontstaan. Doos snoeien en korthouden.
Je hebt er wel jaren geduld voor nodig, zo snel gaat het allemaal niet. Ik geloof dat ik gehoord heb dat bonsaiboompjes generaties lang in de familie blijven en opgekweekt worden.
Maar als het je echt interesseert, kun je misschien eens gaan kijken bij de meneer van bijgaande link
anneliez
12 jaar geleden
Ja hoor, er zijn er genoeg te vinden in Madurodam. Volgens de catalogus zijn deze allemaal begonnen als grote bomen en door speciale snoeitechnieken en veel bijhouden tot formaat bonsai verworden. Misschien kun je de plantsoenendienst van daar eens om meer informatie vragen?