Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je bestaande rolgordijnen verduisteren?

Mijn slaapkamer blijkt te licht na de aangeschafte rolgordijnen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
7.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kan er verduisteringsstof aan de achterkant aan vastmaken. De vraag is alleen of je hem dan nog kan oprollen. Meestal wel maar dit gaat niet altijd.

Het is niet zoveel werk alleen een kwestie van opmaat maken en vastzetten met de naaimachine. En dan weer ophangen en klaar ben je.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het goedkoopste is het om het op de markt te halen. De link niet van de markt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Daar ik hetzelfde probleem had heb ik mijn rolgordijnen laten verduisteren. Het is dan ook donkerder doch ik zit nog altijd met hetzelfde probleem want langs de zijkanten komt er nog licht binnen. Ik denk dat je best een rechtstreeks latje op het raam laat plaatsen, je weet wel zo een systeem dat ze bij veluxramen gebruiken.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Of je ze nog donkerder kan maken? Lijkt me moeilijk. Kan je altijd proberen.

Is het niet veel gemakkelijker om die rolgordijnen terug naar de winkel te brengen en ze om te ruilen voor betere gordijnen? Spaart je een hoop ellende en geeft je uiteindelijk een beter gevoel over je aanschaf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Denk niet dat de winkel reeds gemonteerde rolgordijnen terug gaat nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ligt het natuurlijk aan welke winkel. De Ikea zou het met brandschade nog terugnemen, bij wijze van spreken. Een andere doet daar weer een stuk moeilijker over. Je moet gewoon terug naar die winkel en uitleggen wat er aan de hand is. De meeste winkeliers zijn niet zo flauw.
Als je de ruimte hebt en het geld ervoor over hebt, kun je overgordijnen voor je rolgrodijnen hangen. Die schuif je voorbij de ramen. Ik was afgelopen week bij Leen Bakker en zag al overgordijnen voor 3,50 per meter.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Je kan ook links en recht een latje plaatsen waar het rolgordijn achter valt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding