Waar kan ik het beste een goede bureaustoel kopen?

Ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar de juiste stoel. ze zijn vaak veel te fors.

de online winkels zijn niet goeg genoeg, ik moet absoluut passen. ben maar 1.63 lang, en heb een zithoogte nodig van tussen de 38 en 45 cm.
de stoel moet een fors gewicht kunnen hebben ( 110kg) en moet ook nog een goede lumbaalsteun hebben.
Overal waar ik maar kijk staan er GEEN specificaties bij... ben ik nou gek of WILLEN ze geen stoel verkopen??

Natuurlijk zit ik ook nog met een budget.
Maar, vooral, WAAR en bij wie kan ik een goede stoel gaan passen?
woon in zeist, dus zowel zeist als utrecht of amersfoort zijn mogelijkheden ;-)

iemand goede ideeen?
alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
4.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In veel gevallen willen ze inderdaad niets verkopen.
De oostblokmentaliteit heerst nog steeds in dit land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijn antwoord geupdate. Ik heb navraag gedaan bij een leverancier van mijn stoel en zij gaf aan dat je op zich op een "gewone" bureaustoel zou moeten kunnen passen i.v.m de door jou opgegeven lengte. Als je het prettig vind kan je een stoel kopen met een zogemaamde lage gasveer. De meeste fabrikanten zouden zoiets moeten kunnen leveren. Ik enerzijds mee met de opmerkingen dat bedrijven zoals Ikea en Leen Bakker goede stoelen kunnen hebben, maar ben het met jou eens dat ze weer niet zo goed advies kunnen geven. Omdat de reden dat je een goede stoel zoekt kan liggen in het feit dat je nu problemen hebt met rug/ nek/ schouders zou ik je toch verwijzen naar een ergotherapeut.

Het beste antwoord

Ik heb zelf een stoel van RH, type Extend. De stoel is ingesteld en verkocht door mijn ergotherapeut en kost rond de 800 euro meen ik. Ik heb hiervoor destijds met mijn werkgever een deal gesloten omdat we er beide wat aan hadden.

Als je problemen hebt met normale bureaustoelen dan zou ik toch eens met een ergonomisch bedrijf gaan praten. Die hebben daar verstand van.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb deze leverancier even gebeld (zie website link) voor je en zij raden de Logic 3 aan, maar de mevrouw gaf aan dat met je lengte je een gewone bureaustoel kunt kopen met een lage gasveer. Dit soot stoelen kunnen met verschillende gasveren uitgevoerd worden.

De RH stoelen moeten via een dealer besteld worden. Een ergo adviseur kan je dan ook de juiste stoel leveren.

Toegevoegd na 6 uur:
Mocht je budget een probleem zijn, ik heb goede verhalen gehoord over de Ikea stoel Klappe (zie link). Die lijkt ook heel erg op die van mij. Gewoon eens proberen in de winkel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

dat grote zweedsewarenhuis heeft er heel veel ook hele goede betaalbare

enne als je geen bezwaar hebt tegen tweede hands
is er bij jou in de buurt een kringloop winkel?
je zult versteld staan wat voor prachtige dingen je daar nog vandaan kunt halen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou gaan zoeken op bedrijven die ergonomische kantoormeubelen verkopen.. die kunen eventueel ook op maat maken en het s best betaalbaar.. ik weet er allleen in Eindhoven: Ergonomique
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga ik checken, dank je!
Probeer het eens bij een kantoorhandel, iets als office center ofzo.
En inderdaad ook, dat blauw/gele meubelwarenhuis heeft een grote keuze aan stoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IKEA, Leenbakker, Praxis (om het even welke bouwmarkt, eigenlijk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier is een ruime keuze aan verschillende stoelen.
Een voorbeeld is toegevoegd, maar dat is opruiming.
Ze zijn wel gericht op bedrijven, maar stuur een mail en je weet of ze ook een enkele stoel zouden willen leveren en wat de mogelijkheden zijn.
Ze zitten wel in de Achterhoek, maar nu in de vakantietijd ....het is best wel mooi daar. Wie weet.

Toegevoegd na 9 uur:
Nog een 3e soort van hen toegevoegd, de comforto.
Daar ontbreken de prijzen.
Informatie via mail of telefoon is mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij Ikea, Wij hebben daar ook een goede bureau stoel gekocht. Je kunt zelf uitproberen en zoeken naar buget.

Toegevoegd na 1 uur:
uh..budget..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit wilde ik nou ook adviseren. Ik zit er nl. op. Prachtstoel, vlg mij OPERATIV
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij lijkt de Klappe een beter alternatief dan: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50070364
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thanks! ga ze allemaal nakijken en evt passen!