Is het mogelijk om met studiefinanciering een appartement te kopen ?

Hallo allemaal, ik krijg op dit moment bijna niks van studiefinanciering omdat m'n vader, broers en zus samen een tehoog inkomen hebben.

Ik ben van plan om na m'n studie te gaan verloven en wil een appartement van 65.000 kopen.

Ik heb een maandelijkse loon circa 300-500 euro (vakantie medewerker)

Studiefinanciering als ik uitwonend ben

En ik zal dan 1 of 2 mensen vinden om kamers te verhuren

Kan iemand mij alvast een beeld geven of dat kan. En als het kan hoe pak ik dat dan aan ?

P.s : ik doe een BOL opleiding wat 2 jaar gaat duren en daarna hbo 4 jaar
En op onder mijn kussen heb ik een bedrag van 5000.- staan

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Gelijk al kopen als je voor het eerst gaat samenwonen? Wel riskant hoor.
Ritsuka
11 jaar geleden
Kun je beter eerst huren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We gaan nog niet samenwonen, pas nadat we getrouwd zijn. Daarom wil ik ook 1a 2 kamers verhuren
Ivana
11 jaar geleden
Je hebt geen vast inkomen, dus krijg je op zo weinig echt geen hypotheek.
Ritsuka
11 jaar geleden
je gaat dus trouwen, en dan met zn 2en in een gekocht huis wonen.
en je hebt voor die tijd nog totaal niet samengewoond.
even afgezien van de hele financiele kwestie, gaat dat wel goed? ik heb vaak genoeg gezien dat een stelletje helemaal verliefd was, en toen ze fulltime in 1 huis zaten was het in no-time uit.
Dan gingen ze zich irriteren aan dat hij nooit dopje op de tandpasta doet, of dat zij haren in het doucheputje laat zitten, etc.
Ik bedoel maar, denk niet te luchtig over samenwonen. Daarom was mijn advies om eerst even te huren om te kijken hoe het klikt.

Antwoorden (1)

Als u met uw salaris een appartement wil kopen, zal u zelf voor de financiering moeten zorgen. Misschien dat uw familie het geld wil voorschieten. Bij de bank zult u in elk geval op basis van uw inkomsten geen hypotheek kunnen krijgen.

Verder lijkt het me moeilijk rondkomen met 300-500 euro inkomen plus nog studiefinanciering. U zult het dan echt moeten hebben van zeker 2 huurders, om zelfstandig rond te kunnen komen.

Orienteer eerst eens hoe hoog de huren van een kamer liggen op de plek waar u het appartement op het oog heeft. Huurprijzen kunnen namelijk nogal verschillen per stad en per wijk. pas als u dit helder voor ogen heeft kunt u een beslissing maken of het kopen van een appartement wel haalbaar is.