Onder welke voorwaarden kan een 70-jarige of ouder een hypotheeklening krijgen?

Banken en andere geldgevers zijn zeer terughoudend met het geven van informatie over dit onderwerp. Senioren zijn riskant om geld aan uit te lenen ( vinden banken) en hun inkomsten groeien meestal ook niet meer. Op websites kan ik niets vinden. Je wordt altijd verwezen naar een adviseur en dan ben je anno heden gelijk een klein vermogen kwijt als " advies" terwijl het om een simpele vraag gaat. Heeft iemand misschien ervaring met deze aangelegenheid?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

hangt gewoon van je inkomen af,maak gewoon een afspraak bij een gerenommeerde bank,als u kunt aantonen dat u genoeg kunt betalen zie ik geen reden voor weigering,succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor niks gaat de zon op, en dat geldt ook voor gedegen, goed financieel advies.
Een (orienterend) gesprek bij een hypotheeekadviseur of bij de bank is overigens in de regel gratis, maar die weten wellicht niet altijd van de hoed en de rand.

Maar oor senioren is het wel degelijk nog mogelijk een hypotheek af te sluiten, zij het onder andere voorwaarden (uiteraard) dan een starter. Zo is het overlijdensrisico binnen de standaard aflosperiode van 30 jaar zo gigantisch, dat een hypotheek over die periode meestal niet mogelijk is, en je veel meer eigen geld mee moet brengen (wat veel senioren in tegenstelling tot starters vaak wel vergaard hebben).

Op de site uit de link kun je je aanmelden voor een speciale informatiebijeenkomst over dergelijke zaken. Maar persoonlijk zou ik in eerste instantie gewoon mijn licht opsteken bij een bank.