Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een koopcontract al getekend. kunnen er door gebreken extra kosten op mij worden verhaald?

In augustus heb ik een koopcontract getekend. Deze is ook als rond verklaard. Nu komt mijn hypotheek 2 weken voor dat ik de sleutel kan halen met het verhaal dat ze een medisch dossier nodig zijn. Tot de dag van vandaag is dat nog niet rond en als ik die voor de datum van de sleutel niet rond heb willen ze mij de btw verhoging laten betalen. maar kan kan dit want de koop contract is immers al getekend.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
830
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kunnen ze je theroretisch zelfs 10% van de koopprijs rekenen en de koop verder ontbinden als jij niet op de afgesproken leveringsdatum kan tekenen.
De BTW is inderdaad zoals hieronder gezegd afhankelijk van de leveringsdatum, en daar kan niemand iets aan veranderen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De btw die betaald moet worden daarvoor is bepalend de datum van levering en niet de datum van het tekenen van het koopcontract, Dus als de levering in oktober is betaal je 21 %. Dat heeft verder niets met je medische dossier te maken.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding