Heeft een krediet op de betaalrekening effect op het krijgen van een hypotheek?

Als ik nu een krediet van 500 euro op mijn bankrekening aanvraag, heeft dit gevolgen voor als ik over een tijdje een hypotheek wil aanvragen?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik bedoel, als je dit ooit hebt gehad. Dus als je het al hebt afgelost.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit heeft zeker effect! Tot €250 niet, daarboven wel. Je krijgt dan van de hypotheekverstrekker de mededeling dat je dat eerst moet aflossen.

Het beste antwoord

Wat je hebt toegevoegd (na 5 minuten) is belangrijk.

Er is geen enkel probleem voor het verkrijgen van een hypotheek, als je in het verleden een schuld hebt gehad. Er kan alleen maar een probleem ontstaan, als je gedurende de looptijd van het krediet niet op tijd hebt betaald, en dus achterstanden had. Dan krijg je bij het BKR een A-notering, en die blijft 5 jaar (na het beeindigen van het krediet) lang staan.

Heb je dus, zoals je later nog schreef, alles keurig op tijd afbetaald, en is alles afgelost, dan is er niets aan de hand, en is het bedrag van 500 Euro ook helemaal niet belangrijk.

Overigens kan ik mij niet voorstellen, dat een bank je een hypotheek niet verstrekt, op basis van een krediet van 500 Euro uit het verleden. Ongeacht of dat wel of niet op tijd is afbetaald. Want het bedrag is peanuts, vergeleken met de enorme bedragen waarom het gaat bij een hypotheek. Als je bank de hypotheek weigert, dan zullen er mogelijk andere redenen zijn, zoals je inkomen, in samenhang met de hoogte van je hypotheek. Bovendien is het niet gebruikelijk, dat mensen die moeite hebben om een krediet van 500 Euro af te lossen, plannen hebben om een huis te gaan kopen.

Als je b.v. in het verleden problemen hebt gehad, met een krediet van 50.000 Euro (de termijnen niet op tijd betaald) dan zou dat wèl een reden voor de bank kunnen zijn om je geen hypotheek te verstrekken.

Kortom: maak je geen zorgen, en betaal de termijnen van je krediet altijd netjes op tijd. Dan kan je niets overkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, dankje voor het antwoord! Heel duidelijk!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt, je hebt me goed geholpen!
groetjes IloontjuhPowerr

Andere antwoorden (2)

Ja die staat ook geregistreerd bij het BKR en wordt gezien als doorlopend krediet.
Soms vallen hypotheekverstrekkers daar inderdaad over.
Oplossing krediet tijdelijk opzeggen en nadat de hypotheek goedgekeurd is weer aanvragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stom, ik zette mijn antwoord bij reactie. Het heeft dus tot €250 geen effect, daarboven wel. Dan moet je dat eerst aflossen van de hypotheekverstrekker.