Mag verhuurder achteraf de terug betaalde borg terug vragen?

In september ben ik verhuisd. Na de eindinspectie kwamen er wat punten naar boven, maar in de mail die ik kreeg werd gezegd dat er alleen schoonmaakkosten in rekening gebracht zouden worden. De maandag daarop kreeg ik de borg terug minus de schoonmaak kosten.

Nu 2 weken later krijg ik een mail van de makelaar dat de eigenaar nog 2 nameldingen heeft en of ik die kosten alsnog wil voldoen. (Aan de eigenaar, niet de makelaar)

Mag dit? Of zijn zij nalatig geweest in de afrekening van de borgsom. Ik heb het contract doorgelezen en daar staat niets in vermeld wat in zo een geval.

6 maanden geleden
1.2K
Ikhebgeenidee
6 maanden geleden
Zijn de punten die nu worden aangekaart wel geconstateerd tijdens de eindinspectie? Jullie hebben samen de eindinspectie gedaan en het resultaat daarvan is in een mail vastgelegd. Door het terugstorten van de borg minus schoonmaak lijkt me dat de eigenaar bevestigt dat het daarmee afgehandeld is.
Lunaaa995
6 maanden geleden
Ja de punten werden inderdaad wel besproken tijdens de eindinspectie. Vandaar dat ik dit vreemd vind..
crispy
6 maanden geleden
Je hebt op de mail staan dat er alleen schoonmaakkosten in rekening gebracht zouden worden. Dat is afgerekend.
Dan kan er niet naderhand op teruggekomen worden. Kennelijk is dit een dispuut tussen de makelaar en de eigenaar, maar daar heb je geen boodschap aan. De makelaar, die in opdracht van de eigenaar handelde, heeft het in eerste instantie gewoon met je afgehandeld. Alles wat er na komt, is niet relevant voor jou.

Geef als eerste antwoord