Is voor een huurvereniging een IB60 formulier waarop staat dat er geen inkomstengegevens bekend zijn voldoende als je een sociale huurwoning krijgt?

Ik wil een sociale huurwoning gaan huren en heb daarvoor een IB60 formulier aangevraagd van 2013 bij de Belastingdienst, want die wil de huurvereniging perse hebben als je een sociale huurwoning krijgt toegewezen (heb nu nog geen woning toegewezen gekregen, dit is hypothetisch). Ik heb in 2013 echter geen inkomsten gehad -alleen studiefinanciering- en daarom heb ik over 2013 geen aangifte gedaan/hoeven doen. In de verklaring die ik heb gekregen staat daarom dan ook dat er geen loon of inkomstengegevens bij de Belastingdienst bekend zijn. Neemt de huurvereniging daar genoegen mee, of moet ik alsnog aangifte doen? (ook al heb ik alleen studiefinanciering ontvangen en niks verdiend)

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

De verhuurder zal ook een inkomensverklaring willen bv laatste loonstrook. Voor maandelijks betalen van je huur willen ze natuurlijk wel weten of je dat ook netjes kunt betalen. En ook om evt. huursubsidie te kunnen verkrijgen.