Hoeveel onder de koopprijs bieden is gebruikelijk als er weinig speling is?

Ik heb vandaag een appartementje bekeken die voor 74.500 te koop staat. Helemaal netjes etc. Nu heeft de verkoopmakelaar gezegd dat er weinig te onderhandelen is in de prijs omdat hij al zeer goedkoop is. Wat is gebruikelijk om te bieden in deze situatie? Hoeveel onder de vraagprijs? Want wil wel serieus genomen worden en een tegenbod of akkoord krijgen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Je kunt altijd een hoger bod geven als er geen tegenbod komt of ze wijzen je bod af dus je kunt gewoon bieden (tenzij je natuurlijk door jouw aarzeling achter het net vist omdat iemand je net voor is). De makelaar zal nooit zeggen dat je zo 20% lager kunt bieden want er is nog ruimte bij de verkopers dus ga niet teveel in op die mededeling, dat is meer iets voor in het jaar 2006 ofzo.

Ik zou gewoon met 70.000 beginnen. Hoor je niets dan ga je met 1000 omhoog.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Prima bod, 70.000, mensen willen vaak wel echt van hun woning af, dubbele hypotheek, schulden, je zet je woning in deze tijd niet zomaar te koop, weinig kans op winst. +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies, niemand zet zijn huis voor een bodemprijs te koop want iedereen weet dat men in 2013 eerst lager begint met bieden. Zoals ik al zei, het is 2006 niet!

Andere antwoorden (1)

Deze week stond in de krant dat huizen gemiddeld 12% onder de vraagprijs verkocht worden. Ik zou lekker bij 65 beginnen en de reactie afwachten. Als je de gok aandurft het niet te krijgen, kun je 68 als definitief eindbod bieden. Laat die makelaar maar kletsen, zijn courtage is een percentage van de opbrengst. Logisch dat ie met die onzin komt. Laat je niet intimideren, kopers hebben nu de touwtjes in handen.
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Een prijs van 88% van € 74.500,- is € 65.560,-. Als de definitieve koopprijs gemiddeld 12% onder de vraagprijs ligt, zou de vraagsteller dus als startbod een nog veel lager bod kunnen doen! 12% is immers maar het gemiddelde; veel huizen worden uiteindelijk met nog een nog groter verschil verkocht, anders zou het gemiddelde niet 12% kunnen zijn!