als ik als student (18), een klein appartementje wil. klein met woonkamer, badkamertje en slaapkamer. in welke prijsklasse moet ik dan denken

Appartementje in Noord-brabant of Zuid-gelderland

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het ligt nogal aan waar je dat wil. Wil je het net buiten de (studenten)stad of in de stad zelf.

Dan ligt het ook nog eens aan welke stad.

Ik zou zeggen, doe een check op het puntensysteem, dan weet je de maximale huur die men mag berekenen:
http://www.huurders.info/?id=258

ou er wel rekening mee dat je eventueel huursubsidie kan aanvragen. De regels daarvoor vind je hier:
http://huursubsidie.net/
"De belangrijkste regels op een rij:
Je hebt de leeftijd van 18 jaar bereikt en bent dus meerderjarig
Je bent een Nederlander of je bent in het bezit van een officiële verblijfsvergunning
Je woont in een zelfstandige leefruimte of een kamer die erkend is door het Ministerie van VROM
Je rekenhuur valt tussen de grenzen zoals die vastgelegd zijn voor de belastingdienst. Deze grenzen wijzigen jaarlijks, maar je kan ze wel altijd raadplegen om te zien of je nog voldoet.
Je inkomen valt ook binnen de vastgelegde grenzen.
Wanneer je met meerdere mensen samenwoont, waaronder verschillende volwassenen met een inkomen, wordt rekening gehouden met een huurtoeslagpartner. Deze wordt door de belastingdienst bepaald."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de minman is weer langsgeweest. Graag toelichting?!
Ligt ook aan hoeveel je zelf verdient en te besteden hebt, nooit boven je kunnen gaan huren, je wil niet in de problemen komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet schrikken, hier, in het centrum van breda, zijn er STUDIO's, (10m lang, 7m breed, met badkamer, rest is 1 kamer) voor pak em beet 500 euro..

de appartementen kosten dat ook, maar die zijn net zo groot, er staan alleen wat meer muren in

er zijn nog andere appartementen, deze hebben een extra kamer van 5x5, deze kosten 550 euro per maand.

je kan beter bij dorst op camping de eekhoorn, net als een pool, een stacaravan kopen, ben je zon 2000 kwijt, voor een heel jaar, en heb je ongeveer dezelfde ruimte..

of ga lekker op kamers, zoals een gewone student ;) (tenzij je zwemt in het geld..)