Welke documenten moet ik aanvoeren om een huurhuis te huren. Met vr groet Mila

Documenten huurhuis

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
32.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou ik hier niet vragen, dan moet je aan je verhuurder vragen. Het kan overal anders zijn. Misschien kun je op de site van je verhuurder kijken.

Antwoorden (5)

1. identiteitsbewijs
2.Kopie laatste loonstrook / aangifte inkomstenbelasting / recente balans. Aan de hand van de loonstrook e.d. onderzoeken zij of uw inkomen voldoende is om het object te huren. Tevens beoordelen zij aan de hand van deze gegevens of een object om andere redenen bij uw situatie past. In de regel gaan ze ervan uit dat u maximaal 1/3 van uw bruto maandinkomen kunt uitgeven aan huur. Sommige verhuurders kunnen echter eisen stellen aan het inkomen of de gezinssamenstelling.
3.Werkgeversverklaring / Arbeidscontract. Hieruit blijkt dat u daadwerkelijk werkzaam bent bij het bedrijf dat u heeft opgegeven. Indien het arbeidscontract ingaat nadat u de woning accepteert en daarmee nog niet de beschikking heeft over een recente salarisspecificatie voldoet een contract met daarop het bedrag dat u maandelijks zult ontvangen.
4.Kopie van een recent bank- of giro afschrift. Het saldo van uw rekening is niet van belang. Voor de verhuurder is het van belang dat de door u opgegeven bankgegevens overeenkomen met die op het bankafschrift. Omdat verhuurders vaak vragen om een automatische afschrijving in te vullen is het eveneens noodzakelijk een bewijs te hebben van het bestaan van de rekening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als toevoeging op bovenstaande.... Ik moest ook een uitreksel van het bevolkingsregister overhandigen... Hierin staat o.a. waar je wanneer hebt gewoond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Balerabe :

Hallo Mila, je moet meenemen :

identiteitskaart / paspoort
inkomensslip
uittreksel bevolkingsregister
inschrijvingsbewijs bij de woningsstichting
ingeschrevenene van de gemeente
woonpas

Volgens mij is dat het wel, maar als ik jou was zou ik de verhuurder van het huis nog even bellen.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De genoemde documenten moest ik ook meenemen. In aanvulling daarop wilden ze ook een verhuurdersverklaring van de vorige verhuurder hebben. Hierin verklaard de verhuurder dat ik geen overlast heb veroorzaakt, netjes heb gewoond en mijn huur op tijd heb voldaan. Soms heeft de nieuwe of oude huurder hier een bepaald format voor. In mijn geval was dat niet zo, dus heb ik iets van het www af getrokken en laten tekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je heb nodig een geldig ID bewijs van vaste inkomsten en een recente bank afschrift daar staat hoeveel huur je nu verwoon enz.dit moet zat zijn bij mij wel gewoon de belangrijke papieren