Ligt de m2 prijs van 'bebouwde bosgrond' hoger dan wanneer onbebouwd?

In midden Brabant bezit ik een stukje bosgrond van 0,35ha. Hierop staat een rustiek stenen huisje met pannen dak. Dit pandje meet (lxbxh) 6x5x5,4m en mag dagelijks worden gebruikt als verblijf tijdens de werkzaamheden in het bos. Het mag niet worden ingezet als vakantiewoning. In hoeverre beïnvloedt dit huisje de prijs per m2 en hoe hoog zou de m2-prijs bij verkoop ongeveer dienen te zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Mocht de bedoeling zijn om de WOZ-waarde te beoordelen dan zou ik eerst het taxatieverslag opvragen en van de ter vergelijking opgevoerde onroerende goederen bekijken of daar dezelfde gebruiksbeperking op rust.
De waarde van bosgrond kan nogal uiteenlopen.
Is ook afhankelijk van de wijze van begroeiing, de hoogte van de opstand, de locatie en toekomstige gebruiksmogelijkheden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja die ligt hoger.Omdat je er meer mee kan doen. Aan bosgrond onbebouwd heb je niets , tenzij het direct aan de grond van je huis ligt . Obebouwd kost bosgrond ca. € 2 per m2 . De prijs van alles wordt bepaald door vraag en aanbod. Begin hoog , je kan altijd nog zakken met de prijs . Of vraag 'n bod .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dit beïnvloedt de prijs.

Ik vind het moeilijk om een schatting te maken zonder foto of detailbeschrijving, dus ik ga even uit van een eenvoudig huisje met keukenblokje en toilet en verder geen bijzonderheden. ik ga uit van een huisje niet ouder dan 20 jaar.

Het huisje schat ik inclusief de ondergrond op 15.000 tot 22.000 euro, afgaande van het prijspeil in Midden Brabant (regio Tilburg).

de prijzen voor bosgrond kan ik eventueel voor je opvragen, maar dat was volgens mij niet je laatste vraag?