Moet ik de huur per de 1e vd maand opzeggen? In het huurcontract is daar niets over geschreven, alleen dat 1 maand opzegtermijn is.

Ik betaal huur per maand en de minimale huurtermijn is verstreken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
28K

Het beste antwoord

Normalitair wordt de eerste van de maand aangehouden. Echter, dit is niet wettelijk vastgelegd. Als het niet in het contract noch in de algemene bepalingen van de verhuurder iets over het moment van opzeggen staat, kan je in principe elke dag van de maand aanhouden.

Hou in de gaten: Er is een verschil tussen je recht, en wat wenselijk is. Om zeker te zijn dat je straks niet voor vervelende discussies staat, kan je natuurlijk even met je verhuurder bellen en overleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kan de huur op elke dag van de maand opzeggen,
bijvoorbeeld: opzeggen 10 april = feitelijk einde huurcontract 10 mei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Houdt u er rekening mee dat er een duidelijk verschil is tussen een maand en een kalendermaand! Bij een opzegtermijn van een kalendermaand wordt gerekend met de maand waarin u opzegt, plus 1 maand. Bij een 'maand' gaat het ook exact om een maand, vanaf het moment van beëindiging....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf verhuurd.De opzegtermijn is normaliter 1 maand per eind van de maand. Om dat de huurder per maand betaalt , zou je , als 'n huurder in de loop v.d.maand vertrekt , de rest van de maand met 'n onverhuurd object zitten. Jouw verhuurder heeft of weinig ervaring , of hij gaat er van uit dat je de regels wel kent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo te zien/lezen staat er in het huurcontract per maand en dus niet per 1e v/d maand. Dat betekent dat je per maand kan opzeggen dus de 10e v/d maand of de 15e etc. Als je twijfelt kan je e.e.a. navragen bij de huurdersbond(er zijn er meerdere dus ff Googlen) of op de site van onderstaand adres De Woonbond. Verder dus inderdaad ook contact met de verhuurder, maar als je er echt niet uitkomt de woonbond of een huurderbelangen vereniging inschakelen.
succes
Pieter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb je de link meegestuurd, zie art, 19 "beeindiging door opzegging", hierin vind je het antwoord op je vraag en mss is dit nog wel handig voor je voor overige zaken m.b.t. huren.