Gele vlekken tijdens strijken

Tijdens het strijken van witte kleding komen er af en toe gele vlekken op de kleding,strijkijzer word regelmatig schoongemaakt / ontkalkt.
Wat kan de oorzaak zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.9K

Antwoorden (4)

Je hebt het strijkijzer dan waarschijnlijk te heet staan.
13 jaar geleden
Zoals hierboven kan het strijkijzer te heet zijn, maar het kan ook geen kwaad het stoomstrijkijzer (neem ik aan) een keer te reinigen. Er is speciale reiniger voor te koop waarmee je het strijzer moet doorstomen om kalk en verontreinigingen te verwijderen.
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Ai, ik zie dat je m al regelmatig reinigt. Maar wellicht wist je niet dat dat met een speciale reiniger moet (vertelt mijn vrouw, ze weet niet hoe het spul heet).
het kan zijn dat het binnenin is gaan roesten... heb ik namelijk ook gehad. de winkel die het verkocht (mediamarkt) die zei ook dat het aan het roesten was. misschien moet u een nieuwe halen. maar kijk maar wat u doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is bij een strijkijzer dat je het niet te lang op een plek houd zo kan je schroeiplekken krijgen maar dat is neem ik aan wel bekend. Bij stoomstrijkijzers is het belangrijk dat je de juiste temperatuur ingesteld hebt die bij de stof hoort en dan nog kan je ook al strijkje goed door toch nog een schroeiplek krijgen en dat komt voor als er te weinig water in het reservoir zit dan wordt de bout warmer dan ingesteld. oorzaak temperatuur regelaars zijn niet erg snel en onnauwkeurig dus de temperatuur heeft een hogere boven grens dan dat jij hebt ingesteld hoe duurder de bout hoe beter dit wordt ondervangen maar helaas nog steeds niet perfect