Hoe krijg ik gesmolten kaas uit een pannetje zonder het pannetje te beschadigen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.6K

Antwoorden (8)

Met een houden spatel.

Als het erg aangekoekt is dan kun je het beste de pan met een sopje even laten staan. De kaas wordt dan week en kunje het met een spatel losmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorzichtig met een houten spatel, maar je kunt ook het pannetje een klein beetje opwarmen, dan laat het heel makkelijk los en kun je het er zonder problemen uithalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt een uitlik lepel dit is van zacht kunstof waar je je pan mee kan uitlepelen deze heb ik ook thuis en werkt goed bij alles pannen blikken potten noem het maar op om uit te lepelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In laten weken met vaatwaspoeder. Laat geruist een nachtje staan. Gaat dat niet, dan insmeren met groene zeep, een bord water met een flinke scheut amoniak en het geheel wegzetten in een dichtgebonden vuilniszak. De volgende dag gewoon afwassen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kaaspannetje altijd een tijdje wegzetten in gewoon koud water. De kaas stolt dan weer en is heel gemakkelijk weer schoon te krijgen. Ook het voorspoelen nog met koud en daarna is hij gewoon en gemakkelijk af te wassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werkt bij mij ook prima! Het pannetje als het nog warm is koud water in gieten. Er komt dan wat licht stoom af en het gesmolten kaas laat direct los, daarna inderdaad natuurlijk afwassen of in de vaatwasser.
Het pannetje vullen met warm water en vaatwaspoeder of tablet nachtje laten weken en de volgende dag kun je het pannetje zo schoonspoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een platte plastike spatel,en n laagje heet water
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kaas lost op in zout water. Zachtjes koken met soda of keukenzout dus.