Hoe krijg ik mijn verzilverde armband weer mooi?

Ik heb een verzilverde armband met bedels er aan, pandora-style. De armband wordt minder mooi, schijnt op sommige plekken ietwat rozig op. Heeft iemand een tip hoe ik hem weer zo mooi mogelijk krijg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Met een verzilverde armband die rose word ga je absoluut niet zelf aan de slag met chemische pruttel of soda of wat dan ook.
Die breng je gewoon naar de juwelier en die legt m in een zilverbad en klaar.
Vraag voor die tijd even wat het kost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wij dede vroeger de zilveren kettinkjes altijd een nachtje in een glas cola, de volgende dag was hij weer heel mooi
13 jaar geleden
met een zilverpoets doekje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik Hagerty Silver Clean.

Een dompelbad voor het reinigen van uw zilveren sieraden. Werkt snel en effectief.

Het eenvoudige dompelbad voor een snelle reiniging van zilveren sieraden.Gebruik het handige zeefje om de sieraden onder te dompelen. Direct afspoelen en drogen met een zachte doek. Daarna opwrijven met een Hagerty zilverdoek is aan te bevelen voor een langdurige, aanslagwerende bescherming. Silver Clean is alleen bestemd voor zilveren of verzilverde artikelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het laagje zilver plating is daar afgesleten.
Daar is niets meer aan te doen. Niets meer? Ja, toch wel.
Met dit spulletje. Heel duur, maar echt geweldig, kan ik uit eigen ervaring zeggen. Je brengt echt weer een nieuw laagje zilver aan. Weer als nieuw na behandeling.
13 jaar geleden
Dat kun je niet zelf.
Tenzij je thuis de zelfde spullen hebt als een juwelier.
Maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Ga met verzilverde sieraden of wat dan ook gewoon naar een juwelier.
En die zal bekijken of het de moeite waard is om het op nieuw te verzilveren of dat je beter bij de hema een andere kan kopen.
Maar misschien is het voortaan toch beter om een sieraad te kopen van echt zilver want wanneer die zwart word kun je hem met een zilverpoets doekje of een flesje hagerty silver clean ( das een potje met een water achtige inhoud dat ontzettend stinkt naar riool en een korfje waar je je ring of armband in kunt leggen en dan gaat alle vuil er weer af)zelf weer mooi krijgen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Gebruik geen hagerthy bij verzilverde sieraden want dan is ie meteen helemaal roze. Dus alleen bij echt zilver