Verkleurd zilver kun je simpel en snel poetsen, zonder te hoeven poetsen! Wie wil dat niet?! Hoe?
Neem een teil of grote schaal (let op - niet van metaal), een rol aluminiumfolie, soda (of
keukenzout) en heet water.

Maak van een flink stuk aluminiumfolie een losse prop die je vervolgens weer uit elkaar trekt en
enigzins glad maakt. Leg het vel aluminiumfolie vervolgens op de bodem van de teil. Doe er heet
water bij en een flink schep soda. Leg daarna je zilvergoed (theelepels, bestek, maar ook sieraden)
op het aluminiumfolie. Let erop dat het zilver het aluminium raakt en geheel onder water is anders
moet je een keer omdraaien zodat alles schoon wordt.

Je zult namelijk zien dat het water gaat bruisen en wanneer je na een tijdje het zilvergoed uit de
teil haalt dat het schoon is en blinkt als je het afdroogt. Wanneer het zilver erg aangeslagen is en
zwart, zul je deze hele procedure (dus nieuw aluminiumfolie gebruiken, etc) nog wel een paar keer
moeten herhalen om het zilver helemaal schoon te krijgen.Of haal er anders toch even een droge
zachte doek over en ook dan verdwijnt de aanslag moeiteloos als sneeuw voor de zon.

Makkelijk toch?

Wel erna altijd even afwassen. Het voordeel van deze tip is dat je niet hoeft te schuren en dat er
dus zilverlaagje afgehaald wordt en er geen krassen op je zilvergoed komen!
De methode is in feite hetzelfde als bij gebruik van de bekende Silver/Gold plate alleen
veeeeeeeeeeeeel goedkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

met as van een sigaret en een doekje werkt bij mij perfect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In potjes vloeibare zilverpoets, te koop bij de juwelier en vaak bij Etos en Da drigisten.

Toegevoegd na 31 seconden:
drigisten=drogisten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ook wel ns gehoord dat je je sieraden een paar uur in karnemelk kunt weken.. en daarna met zachte doek opwrijven.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een bakje azijn doen, en er een paar lepels zout bij doen. En dan de sieraden erin laten liggen voor een paar minuten. Hielp goed met euromuntjes bij mij, dus waarom dan niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de cola leggen met een stukje aluminiumfolie, de aluminiumfolie trekt het viezigheid aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoorde over tandpasta maar weet het echt niet zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een zilverpoetsdoek. Vroeger kon je die bij albert heijn kopen.