Wie weet wat dit metalen voorwerp van 35cm is?

Het is van metaal en circa 35 cm lang en onderaan ca 5 cm breed
het blad is ca 22 cm en het handvat heeft boven op een knop
Het lijkt op een palet/glaceer mes
Zie voor details de foto
Alvast dank voor de moeite

Picture for question
10 maanden geleden
6.1K

Antwoorden (1)

Mijn vermoeden is dat het voorwerp afkomstig is uit een oude banketbakkerij. Gebruikt om een ronde cake in meerdere lagen te verdelen en die vervolgens met room, vruchtenpuree, glazuur of iets dergelijks in te smeren. Dat met de bedoeling er opgestapeld een taart van te maken. Een antiek glaceermes.
Plaatje bij antwoord
Amadea
10 maanden geleden