Ik heb een 2dehands metalen kast gekocht, nu is deze met de tijd heel vuil geworden. Hoe krijg ik deze proper zonder de verf te beschadigen?

Het gaat vooral om een geelachtige het lijkt wel vet rond de handvaten. Ik heb reeds met een schuursponsje geprobeerd maar dit geeft enkel maar krassen in de verf.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

probeer het eens met een fles gele dasty van de wibra. Spul ontvet als een tierelier. Zo opspuiten of verdund gebruiken, maar ik denk dat je moet beginnen met onverdund, niette lang laten zitten
anneliez
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
Als het inderdaad vuil en vettigheid is die OP de verf zit, dan zou het met ontvetter moeten kunnen. Als dat niet lukt, dan is waarschijnlijk de verf verkleurd. Maar door je schoonmaakpoging is de kast dan goed ontvet. Even met een schuurpapiertje erover en dan gewoon opnieuw schilderen in een kleur naar keuze.
Inekez1
7 jaar geleden
Kijk ook even of je de handvaten er eenvoudig af kunt schroeven. Een glad oppervlak zonder handvaten is veel makkelijker schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat je natuurlijk ook eens kunt proberen, is
"Commandant"
Dit wordt ook vaak in auto-industrie en garages gebruikt. Het ontvet, maakt schoon, maakt weer glanzend etc., etc..
Is nagenoeg in elke doe-het-zelf zaak of automaterialenhandel te koop.
Commandant is een soort pasta, zit in groene blikken. Het werkt als een soort polish / cleaner.
Heb hier eens een totaal verweerde auto mee gepoetst. Voertuig leek weer nieuw gespoten!