Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik schimmel geur uit rijstkoker?

Een paar weken geleden had ik rijst gemaakt, en ik had de rijstkoker opgeborgen om deze later schoon te maken. 2 weken later maakte ik me rijstkoker open, en zat er een grote schimmel wolk in en geloof me deze lucht is echt verselijk. Ik heb de pan in de rijstkoker vervolgens 2 keer schoongemaakt, maar de geur is er nog steeds. Hoe krijg ik dit weg?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kunt hem even laten koken met wat soda. Je kunt hem ookeen nachtje wegzetten met aarde of koffieprut.
Maar als de pan kunststof onderdelen heeft, bestaat de kans dat je de geur er nooit meer echt uitkrijgt, of alleen door hem HEEL lang te laten luchten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Probeer het eens met witte azijn. Maak een papje van zout en gewone witte azijn en breng dit aan in de pan waar de schimmel zat. Heb je een antiaanbaklaag in je pan, ga het er dan niet inwrijven (krasgevaar) maar duw de pasta er meer op.
Voeg een paar kopjes water eraan toe en zet hem aan om alles aan de kook te brengen.
Laat een minuut of 20 even doorkoken en giet dan alles door de gootsteen. Herhaal dit daarna met alleen schoon water in de pan als je misschien nog wat azijn ruikt en om nog eens goed schoon te maken.
(Lees meer...)
amc
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding