Waarmee kun je het beste de wc mee schoonmaken onderin de pot blijft altijd een bruin randje zitten kan ik met de borstel niet bij komen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
107.2K

Het beste antwoord

je hebt tegenwoordig wc blokjes die je in het water gedeelte kan gooien doe dat savonds, kan het de nacht intrekken, goed dooorspoelen ..... is het nog niet helemaal weg, kan je een schuursponsje met wat CIF of dikke gloor .....de rest nog even behandelen,
het maakt mijn wc keurig schoon en er blijft geen stukje kalk in mijn potje zitten

Toegevoegd na 6 minuten:
of cola indd , die was ik ff vergeten,
geld ook voor vuile of vette vloeren, gooi een fles cola erover heen laat ff inwerken , en schoon is uw vloertje :)
je kan er ook aangekoekt vuil en stukjes cement mee wegkrijgen,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Hoe heten die wc-blokjes? Die wil ik ook!

Andere antwoorden (11)

Gewoon met een goed schoomaakmiddel en een schuursponsje...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies. Zo doe ik dat ook. Sommigen vinden het vies om met hun hand in het water te gaan. Ik was gewoon daarna mijn handen... Geen probleem dus! +1
Gooi een scheut schoonmaakazijn erin en laat dit goed weken.

Of cilitbang tegen kalk. Blijven poetsen en volhouden. Zodat er geen nieuwe laag kan vormen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een goed advies.+1
Doe ik zelf ook en het werkt goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo heb ik de pot op de camping schoon gekregen toen we de caravan van iemand anders hebben overgenomen. Heb er ook met een krabber ingezeten, wel met handschoen aan maar de pot is kraakhelder.
Dat bruine randje is kalk, dat natuurlijk een ruw oppervlak heeft en veel vuil vast kan houden.
Als een toiletpot oud is, wordt het gladde oppervlak door het vele schoonmaken en gebruiken een beetje ruwer, waardoor vuil en kalk makkelijker hechten. Je krijgt het aanvankelijk prima weg met schoonmaakmiddelen, ontkalkers en chloor (waar ik minder van gecharmeerd ben) maar hoe ouder (ruwer) de wc, hoe sneller het terugkomt.

Is de binnenkant van de pot na een dag of sneller alweer zichtbaar verkleurd, dan wordt het toch echt tijd na te denken over een nieuwe toiletpot.
Is hij verder nog helemaal goed, dan kun je een goed, niet al te mild schoonmaakmiddel een hele nacht laten intrekken waarna het vuil zich wel laat wegborstelen (eventueel met een schuursponsje, is niet zo vies als het lijkt en je handen kun je wassen).

Een normale toiletborstel doet overigens bijna niks ; die is om acute remsporen weg te vegen. Je toilet echt goed schoonmaken doe je moet doekjes en sponsjes, eventueel opeen lange steel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nachtje wat harpix de zwarte krachtpatser laten intrekken en de volgende dag met n afwasborstel,die je speciaal en alleen voor de wc gebruikt,goed schoonmaken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trek handschoenen aan en gooi een flinke scheut bleek in de pot. Laat dit even staan en ga met een schuursponje goed over de rand boenen.

Als het schoon is, dan moet je het bijhouden door om de paar dagen de w.c. schoon te maken met een w.c. reiniger en een borstel. Goed met de borstel onderin de pot boenen anders zit er zo weer een rand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een afwasmachine blokje of steredent tablet in de wc pot gooien en goed laten inweken. Doorspoelen en eventueel naboenen met een schuursponsje. Mocht je het een vies idee vinden om met je handen in de pot te gaan, er bestaan nog altijd schoonmaak handschoenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De clou is dat je eerst het meeste water uit de wc schept. Alle hierboven genoemde middelen werken wel, maar omdat het te veel vermengd wordt is het effect niet optimaal. Dus plastic handschoenen aan, wc leegscheppen, middel erin en een poos in laten trekken. Schuursponsjes en schuurmiddel liever niet gebruiken. Dit maakt het oppervlak ruw, zodat de kalk en ander vuil er de volgende keer weer eerder aan hechten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je last heb van kalkaanslag, urinezuur of bruine vlekken in je wc-pot, gooi er dan een liter Cola in en laat dit een nacht staan, je zult van het resultaat versteld staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met Cillit Bang het verdwijnt als sneeuw voor de zon wel de goeie nemen tegen vuil en kalk. paarse fles en met een oranje kop .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon trek een washandschoen aan, pak een spons erbij. eventueel met gloor of zo.
Succes.!