Hoe houd ik schimmel van muren?
Mijn slaapkamer is een verschrikking wat schimmel betreft. Ik had al zwartgestippelde muren op de plek waar mijn hoofdkussen altijd tegenaan ligt. Later begonnen mijn ramen te schimmelen (blijkbaar kan dat...?). Dat zijn ook zwarte stippen. Het is echter zo weg, één haal met een sopje en weg. Het lijkt wel vloeibaar. Maar laatst schrok ik: het stormde toen, dat was vorige week geloof ik, en de regen trok toen blijkbaar door mijn muur. De bovenkant van mijn muur was helemaal nat. Nu is het helemaal beschimmeld, met groen. Waarschijnlijk niet moeilijk weg te krijgen, maar toch. Het gebeurt allemaal aan één kant van de slaapkamer. Onlangs lag ik in bed om te gaan slapen toen ik iets zag gloeien in het donker, het leek wel glow in the dark. Ik deed mijn licht aan en zag aan de onderkant van diezelfde muur schimmel.
Ik weet niet waarom, maar ik vind schimmel echt eng. Het heeft iets horrorachtigs. Ik vind het heel naar dat zich dit in mijn slaapkamer afspeelt en het gaat ook steeds zo snel. Ik doe echt mijn best om te ventileren maar als ik één dagje mijn raam niet open heb is het al zo ver. Is dat normaal? Hoe houd ik de schimmel buiten de muur? En waarom regent het naar binnen bij mij? Dat het door de muur komt, bedoel ik. De muur is toch van steen.
Toegevoegd na 14 minuten:
Oh ja: is het gevaarlijk?
Soort muur?
Algemene staat van het pand?
Van wie is het huis?
Hoe oud is het huis.
Is er ooit iets geisoleerd?
Is er verwarming?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.