Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik stoepkrijt van mijn op water basis latex geverfde binnenmuur af?

Ooit is er een stoepkrijt tekening op de muur in mijn kamer gemaakt. Ik ga binnenkort verhuizen en wil deze er af halen, maar als ik met water en een doekje aan de slag gaat word het alleen maar erger (Grote vlekken en strepen!!!)

Volgens mij is de latex verf op de muur op water basis (was in ieder geval erg goedkoop).

Kan ik het stoepkrijt op een 'droge' manier verwijderen?
Of anderzijds?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien kun je het krijt eraf gummen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hmm, bedoel je een potlood gum? Het is echt stopkrijt, in principe is dat kalk misschien zit er vetkrijt o.i.d. door zoals Ivana aangeeft, is dat weg te gummen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gum Getest! Het werkt echt vet goed!
Binnen no-time weg, maar voor een oppervlakte van 3 bij 3 meter slijt dat veel blokgummen. Ik ga vanmiddag op kleine schaal het sopje proberen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ha, fijn dat het lukt!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bij latex op waterbasis, duur of goedkoop maakt niet uit, verdampt het water en blijft er een afneembare, onoplosbare laag verf over.
De vlekken zullen dus veroorzaakt worden door het stoepkrijt. Misschien was dat vetkrijt. Dat moet er dus wel afgaan met een fors sopje.
Droog zal het niet te verwijderen zijn.
Probeer op één plaats eens met een sopje dat vet oplost, Ajax of desnoods Harpic.
(Lees meer...)
Ivana
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding