Hoe krijg ik vetvlekken uit een onbehandelde eiken tafel?

Vanavond gegourmet. Tafelkleed was iets minder waterdicht dan gedacht met als gevolg vetvlekken in de eiken tafel. Heb er al zout op gestrooid, maar dit lijkt vooralsnog weinig te doen. Iemand de gouden tip?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.6K

Antwoorden (3)

Hardnekkige vlekken voorzichtig trachten te verwijderen met een schuurspons of staalwolletje. Eventueel in combinatie gebruiken met Woodclean intensieve houtreiniger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een onbehandelde tafel is kun je een sopje maken van soda en daarmee lichtjes schuren. Daarna afnemen met een schone iets vochtige doek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik grootmoeders recept!! groene zeep maar wel de echte driehoek. Het blad insmeren met de achterkant van een schuursponsje en groene zeep uit het potje halen met de spons, dopen in warm water en na het tafelblad te hebben ingesmeerd een nachtje laten staan. De volgende dag alles d.m.v. warm water en een oude handdoek er weer afhalen. Doe dit zo vaak als je wilt. Hij zal er steeds lichter van worden naarmate de zeep eruit getrokken wordt. Met het eruit trekken van de zeep haal je ook de vetvlek weg. Ik doe dit al jaren met mijn eiken houten tafel. Wijnvlekken olievlekken vetvlekken etc. Deze methode is niet aan te raden voor houtfineer of een parketblad. Maar ook niet voor hele dunne houten bladen. Succes met de vlekken!!!