Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik vetvlekken uit een onbehandelde eiken tafel?

Vanavond gegourmet. Tafelkleed was iets minder waterdicht dan gedacht met als gevolg vetvlekken in de eiken tafel. Heb er al zout op gestrooid, maar dit lijkt vooralsnog weinig te doen. Iemand de gouden tip?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Hardnekkige vlekken voorzichtig trachten te verwijderen met een schuurspons of staalwolletje. Eventueel in combinatie gebruiken met Woodclean intensieve houtreiniger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een onbehandelde tafel is kun je een sopje maken van soda en daarmee lichtjes schuren. Daarna afnemen met een schone iets vochtige doek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik grootmoeders recept!! groene zeep maar wel de echte driehoek. Het blad insmeren met de achterkant van een schuursponsje en groene zeep uit het potje halen met de spons, dopen in warm water en na het tafelblad te hebben ingesmeerd een nachtje laten staan. De volgende dag alles d.m.v. warm water en een oude handdoek er weer afhalen. Doe dit zo vaak als je wilt. Hij zal er steeds lichter van worden naarmate de zeep eruit getrokken wordt. Met het eruit trekken van de zeep haal je ook de vetvlek weg. Ik doe dit al jaren met mijn eiken houten tafel. Wijnvlekken olievlekken vetvlekken etc. Deze methode is niet aan te raden voor houtfineer of een parketblad. Maar ook niet voor hele dunne houten bladen. Succes met de vlekken!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding