Hoe maak ik mijn luxaflex schoon?

Ik heb in de keuken luxaflex hangen die ik niet goed kan schoonmaken. Het zijn heel veel metalen latjes en het is een groot raam dus kan er moeilijk bij. Met een speciale borstel krijg ik de vetaanslag niet weg en krijg ze dus niet echt goed schoon. Iemand tips? Ik heb hem zelfs weleens in de douche geprobeerd schoon te maken maar door de grote is het niet te doen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.8K

Het beste antwoord

Doe een washandje om je hand en ga met sodawater lamel voor lamel langs.
(Ook andere schoonmaakmiddelen kan ook.)

Je pakt dus gelijk de boven en onderkant mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijft een rotklus maar ik ga het zeker proberen!

Andere antwoorden (10)

Er zit niets anders op dan één voor één de lamellen met een doekje schoon te maken. Duurt heel lang maar dat geeft wel het beste resultaat.

Als je iedere week met de borstel van de stofzuiger het stof opzuigt, blijft hij langer schoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk denk ik dat jejezelf helemaal kapot boent op vette luxaflex, zelfs als je ze in de douche zou zetten. Vraag eens een offerte op bij een luxaflex schoonmaak specialist: http://www.lamelcleaning.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kunststof lamellen die vuil en bruinige aanslag hebben (oa rookaanslag en vet) zijn zo weer als nieuw met GELE fles muscle, inspuiten, afnemen met keukenrol en vervolgens met schoon water naspoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even een vies klusje maar werkt wel en het snelst, luxaflex naar beneden laten zakken, sluit de luxaflex met de bolle kant naar voren. spuit m helemaal in met een keukenvetoplosser (HG, Ajax, cilid beng oid) even laten inwerken en met een warme vochtige doeken horizontaal voorzichtig afnemen. Doek steeds goed uitspoelen. daarna dan maar de ramen en kozijnen zemen want die worden door dit klusje meegenomen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een lamellenreiniger......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je wacht tot het niet meer vriest kan je ze ook in de tuin afsproeien met met de tuinslang. Hang je ze over de waslijn of zo.
Eerst flink inspuiten met ontvetter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een washandje om je hand en dan zit er volgens mij toch niks anders op dan een voor een afdoen met een schoonmaakmiddel.
Een andere manier is een microvezeldoekje. Voordeel hiervan is dat je geen schoonmaakmiddel hoeft te gebruiken en dus ook geen vettige laag achterlaat.
Misschien kun je een doekje dichtnaaien zodat je een soort washand krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haal ze van de muur af en leg ze een paar uurtjes in bad met een ontvetter zoals azijn of soda daarna speol je ze na met zuiver water en laat ze goed drogen
het mechanisme om hem omhaag en omlaag te doen en om ze te draaien even met een fohn extra goed droog blazen en weer terug hangen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neem een emmer met warm sop.
stop iedere hand van je in een washandje.
stop je handen in de emmer, knijp wat in je handen en ga met je handen(washandjes) langs de lamellen.zo gaat het snel en grondig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik breng ze gewoon naar de speciaalzaak waar ik ze heb gekocht. Voor Euro 7,50 worden ze schoongemaakt. Als ik dan kijk naar al dat werk breng ik het gewoon even weg.