Mijn vriend draagt overhemden waarbij steeds de kraagjes heel erg verkreukelen, het is er haast niet uit te strijken, hoe voorkom je dat?

Het zijn goedkope overhemden. Van 100% katoen.

Ik heb zelf overhemden van mijn werk, die kreuken niet. Maar daarvan is de kraag ook heel stevig, alsof er iets in zit, en dat gaat er ook niet uit, ook niet in de droger, ze zijn al een jaar netjes en ook 100% katoen.

Wat ik al geprobeerd heb:
- wassen op kreukvrij programma
- Niet centrifugeren maar nat op een hangertje
- droog in de droger met "mister steamy"
- wassen, meteen in de droger
- wassen kreukvrij centrifugeren drogen op een hangertje
- Zodra de was klaar is, hang ik ze meteen op

Ik heb zitten denken aan stijfsel, maar ik weet niet, of dit nog bestaat, en of dat hiervoor bedoelt is.

11 jaar geleden
5.5K
Cryofiel
11 jaar geleden
Strijk je met een stoomstrijkijzer?
Utrecht
11 jaar geleden
Ik vind frommelige kraagjes ook erg vervelend. (Mijn) beste oplossing is betere kwaliteit overhemden te kopen. Dat is niet per definitie duur, maar je moet er bij shoppen goed op letten op de dikte van de stof en de stevigheid van de kragen.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@Cyrofiel Ja zo'n tefal stoomstrijkijzer (oud model) @Utrecht, Dat vind ik zo lastig. Want nieuwe hemden zitten vaak in een verpakking en die mag je niet open maken. Ik had laatst een paar gekocht, kom ik thuis, hij trekt ze aan, zijn ze doorschijnend :-S Je kon zijn tepels en huid er door heen zien. Die overhemden waren van C&A.

Het beste antwoord

Bij de drogist verkopen ze stijfsel in een spuitbus. Dat is speciaal voor dit soort problemen gemaakt!
"Betere" overhemden hebben vaak baleinen in de kraag, waardoor deze ook beter blijft staan. Met alle moeite die het kost om een goedkoop hemd mooi te houden, loont het soms best de moeite om een duurder hemd te kopen...
bamibal
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Probeer het boord eens nat te maken met bijvoorbeeld de plantenspuit en dan het strijkijzer erop persen.
Grote kans dat het boord dan wel kreukvrij is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sowieso overhemden nooit in de droger. Als er iets van balijnen of karton in de kraag zit is dat binnen no-time verpulverd.
Maar direct uit de was machine strijken. Dan krijg je het effect van persen. En dat moet werken, en dan verder laten drogen op de hanger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Karton in de kraag overleeft wel de wasmachine maar niet de droger?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik doe mijn overhemden van werk altijd in de droger. Die hoef ik helemaal niet te strijken. Als ze gekreukt zijn, omdat ik ze in een prop heb laten liggen, doe ik ze droog met een vochtige doek in de droger, en ze komen er kreukvrij uit :-) Dat bedoelde ik met "Mister Steamy" Ook mijn clipdas met karton is in de wasmachine en droger geweest, ik wist niet dat er karton in zat. Het was niet de droger die mijn das verpest heeft, het was toch echt de wasmachine.
Het beste stijfsel dat er is, is de Crack Free poeder, het is een ouderwetse methode die ook gewoon in de wasmachine mee kan, lees de gebruiksaanwijzing op de verpakking en het is zo gepiept. Verkrijgbaar bij de drogisterij en sommige supermarkten. Was de overhemden zonder wasverzachter.