Hoe maak je een vloerkleed goed schoon?

Wij hebben een vloerkleed hier liggen. en schijnbaar heeft onze puppy er overheen geplast. tenminste zo ruikt het. we hebben het zelf niet doorgehad dat het gebeurd is, aangezien het een zwart vloerkleed is met allemaal losse friemeltjes. Hoe kan ik dit vloerkleed goed schoonmaken? en vooral dat de geur van urine eruit is? alvast bedankt voor uw tijd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

je hebt iets met enzymen nodig.
de goedkoopste oplossing is doordrenken met biotex groen, en dat een uurtje laten inweken.
vervolgens reinigen met schoon water, en nabehandelen met schoonmaakazijn.
zelfs de hond zal het niet meer ruiken.

iets duurder is urine-off kopen, of hg-alle nare geurtjes weg.
Rieneke1
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Met water en huishoudazijn, ook wel schoonmaakazijn genoemd krijg je de geur er waarschijnlijk goed uit en het reinigt ook en schoonmaakazijn is ook nog eens heel erg goedkoop, zo'n 40-50 cent per fles.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt er ook speciale sprays voor die de geur opnemen. Schoonmaakazijn verdunnen met water, dit sprayen en dan grondig reinigen met de stoomreiniger.
Je kunt ook bij het Kruidvat een bus tapijtspray halen,hiermee spray je het kleed in,even in laten werken en dan met een droge schone handdoek het overgebleven schuim eraf halen.

Als je alleen de lucht van de plasplek wil hebben dan kun je ook was waspoeder erop strooien en dit twee dagen laten liggen en erna stofzuigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om urinelucht van o.a. honden te neutraliseren is UF2000 tegen urine geur product uitermate geschikt. Breng het product met een lage druk vernevelaar aan en de geur is binnen enkele dagen verdwenen, gegarandeerd!

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.ecodor.nl/Veelgestelde-vragen-FAQs/FAQs-Huisdieren/Ik-heb-twee-grote-honden-en-ze-plassen-overal.html

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.ecodor.nl/Consumenten-ontgeuring/Huisdieren/Kattenpis-geur-verwijderen-Urine-geur-middel-tegen-kattenpis-stank.html