Hoe krijg je bankhoezen schoon die je niet mag wassen?

100% PES staat op het labeltje.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (5)

Als je ze niet mag wassen, kun je ze chemisch laten reinigen. Bij de stomerij, dus!

PES staat trouwens voor polyester.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oud probaat middel h-houd azijn verdund met water.
bamibal
11 jaar geleden
en dan?
Wat je ook kunt doen is bij het Kruidvat een aantal bussen tapijt/meubelreiniger halen.
Je spuit hiermee je kussens in,even in laten werken en met een schone droge doek het vuil/overgebleven schuim er af halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een goed heet sopje van biotex maken en dan met een goede klamme lap je kussens mee boenen.
Daarna met heel veel droge handdoeken goed droog drukken wrijven...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of van HG, hiervan heb je vele meubelreinigers in het assortiment, hier vind je er vast wel eentje tussen.
Nadeel het is wel prijzig en het zal misschien ook niet na gelijk 1x al werken, maar HG heeft over het algemeen goed werkende spullen, dus ik hoop dat het helpt voor je!

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze misschien? http://nl.hg.eu/products/show/id/105/bekleding_reiniger staat wel dat het voor auto's is maar de werking lijkt me hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb een speciale fleece-handschoen-en lapje gekocht bij de Aldi en daarmee kun je (even vochtig maken- textiel en kleding reinigen.

Toegevoegd na 20 uur:
mijn laatste aanwinst is een microvezel reinigingshandschoen voor textiel, van Putzmeister, bij de Aldi gekocht.