Wat zijn deze rode vlekken op de douchedeur na HG schoonmaakreiniger?

Met mijn stomme kop heb ik met de HG schimmel-, vocht- en weerplekkenreiniger de douchedeuren schoongemaakt, en mee dat ik het spul erop spoot kleurde de douchedeur rood. Ik krijg het met geen mogelijkheid weg en ik heb ook geen flauw idee wat het is? Het is wel zo dat het alleen rood kleurt op de strepen, niet op het glas/kunststof zelf. (Zie foto). Hoe krijg ik deze vlekken weg, want het is echt geen gezicht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Ik denk dat het een reactie op kalkaanslag is......dus mss als je de douchedeur behandeld met antikal of andere middelen die kalk verwijderen, de verkleuring ook weggaat. Tip, calgon voor in de wasmachine kun je ook gebruiken als antikalk middel.

Hoop voor je dat je het wegkrijgt, dit is echt lelijk en zonde!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het uiteindelijk weggekregen met Antikal. Ik denk alleen niet dat het ook maar iets met kalk te maken heeft, want als ik die HG spuit op kalkaanslag op bijvoorbeeld de kraan krijg ik die rode vlekken niet.

Andere antwoorden (2)

Oei, dat ziet er niet al te best uit. Misschien dat het spul toch niet geschikt was voor kunststof? Ik zou het eerst afspoelen met schoon water (zet er desnoods de sproeier op) om alle resten reiniger weg te krijgen, dat scheelt misschien ook al iets. Daarna zou je het eens voorzichtig kunnen proberen met wat Cif of chloor. Mocht dat nog niet baten, dan kun je misschien de klantenservice bellen (en meteen je beklag doen als niet op de fles vermeld staat dat het niet voor kunststof geschikt is). Zie voor het nummer onder aan de bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat anti-schimmelmiddel bestaat geheel of gedeeltelijk uit bleekmiddel, oftewel chloor. Er is een kans dat je de toplaag van die kunststof laag weggeweekt hebt, waardoor er een hechtlaag of iets dergelijks zichtbaar werd. Ik heb even geen oplossing voorhanden. Kijk eens of je de fabrikant of importeur kunt achterhalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou ik je een min geven, Anna? Iemand die naar eer en geweten iemand anders probeert te helpen verdient geen min. Dat is meteen de reden dat ik er uiterst spaarzaam mee ben.