Hoe verwijder je 1 secondelijm uit een schoen?

Ik had een klein gaatje in mn Vans schoenen ergens bij de plek van mn kleine teen.
Alleen nu heeft m'n moeder het van binnen en buiten proberen vast te lijmen. MAAR die lijm aan de binnenkant is ZO irritant, ik voel het steeds tegen m'n kleine teen schuren.

Ik probeer het nu met aceton weg te halen, maar goed, deed aceton op n stukje papier, drukte het tegen 't plekje met lijm aan, fijn nu zit er een stukje papier vast aan m'n schoen die maar niet weg wil.

Mijn vraag: Hoe haal ik in hemelsnaam dat lijm weg!?

...zonder dat er iets met de schoenen nog gebeurt (op gebied van kleur vervaging etc.)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.6K

Antwoorden (4)

Toch aceton.. Niet op drukken maar vegen.. En anders pulken? Knippen?"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met nagellak remover daar kun je bijna alles mee schoonmaken zelfs de bruine kleur uit onze bank is verdwenen toen ik de fles liet omvallen. Laats kreeg ik ook supper lijm waarvan mijn nicht zij dat als je je vingers ermee aan elkaar lijmt dat je naar het ziekenhuis moet er noch mee van af. Hoopelijk lukt het veel succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aceton is het enige wat secondenlijm kan oplossen, niet op papier doen maar op een vod.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt hiervoor MESA Lijmverwijderaar gebruiken, dat is geschikt voor het oplossen van alle industrielijmen/secondelijmen en tast bijna nooit uw materialen aan.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.mesaproducts.nl/lijmverwijderaar.html