Hoe krijg je inkt van een stempel uit kleding?

Mijn zoontje heeft de stempeldoos ondekt en heeft op zijn trui een paar stempels gezet.Ik krijg het er niet uit.Ossegalzeep, hara,en de plek met vloeibaar wasmiddel bewerkt maar het wil er niet uit.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

H&G heeft daar speciale inktvlekverwijderaar voor..
En dat helpt echt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Middeltjes hiervoor zijn de vlek deppen met aceton of tri. Vervolgens de vlek uitspoelen met water waarin er een scheutje ammoniak is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inktvlekken dept u afwisselend met alcohol, wasbenzine, spiritus of terpentine. Daarna wassen volgens de wasvoorschriften.

U kunt de vlek ook indeppen met koffieroom of met karnemelk en daarna wassen met een biologisch wasmiddel.

Voor het oplossen van inktvlekken in kleding van bijv. vulpen of balpen, legt u het stukje textiel in een schaaltje met melk en laat dit een nacht staan. De melk “eet” als het ware de inkt op, daarna gewoon in het wasmachine wassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan:

http://www.drogisterij.net/Dr_Beckmann_Vlekkentovenaar_Roest_Deo/P/4199916
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt een beetje aan de inkt die je hebt gebruikt

Stazon inkt moet je schoonmaken met stazon cleaner
Clear stempels lukt vaak al met een beetje afwasmiddel maar er is ook een speciale clear cleaner
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor allerhande vlekken.

http://www.omaweetraad.com/tips.php?rubriek=vlekken