Klopt het dat gekleurde handdoeken na verloop van tijd gaan stinken en na het wassen blijven stinken?

Ik heb rode handdoeken. Als ik ze heb gewassen ruiken ze acceptabel maar zodra ik me ermee heb afgedrogen stinken ze. Is dit een eigenschap van gekleurde handdoeken? Mijn witte handdoeken ruiken namelijk wel lekker

Toegevoegd na 18 minuten:
Handdoeken worden alleen gebruikt bij afdrogen en gaan apart in de wasmachine.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik vermoed dat je de rode handdoeken op 30 of 40 graden wast?

Door de lage temperatuur kun je vetluis in je automaat krijgen en dit gaat stinken,door je wasautomaat minimaal één keer in de maand op 90 graden te laten draaien zonder was maar met een scheut schoonmaakazijn erin,kan je dit voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

zorg dat je regelmatig een was draait van 90 graden... dit dood de bacteriën in je wastrommel die dit veroorzaken ... ook je handdoeken op 60 of hoger