Was je was met oxi action of iets dergelijks.
Je kunt je witte was ook buiten op het gazon in de zon leggen, helpt ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
echfa wit is een klein flesje die je in de supermarkt kunt kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een flinke scheut bleek in koud water!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede warme of hete voorwas, wit waspoeder Dato, steradent erbij. Je kan ook echfa gebruiken, als dit is opgenomen in de wasmachine deze uit zetten zodat het goed kan weken en later de wasmachine weer aanzetten. Dit maakt het het wasgoed ook weer wit.

En tijdens het wassen altijd een doekje in de wasmachine gooien die de grauwe kleur opvangt wat in het water terecht komt. Deze doekjes zijn te koop in de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werken die doekjes echt ? Ik wantrouw zulke producten altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloofde er ook nooit in, maar soms heb je iets zwarts met een witte kraag of mouw, en dat werd toch wel grauw. Ik gebruik deze nu ook als ik bonte was draai en zie dat het doekje soms behoorlijk donker is geworden en toen begreep ik ook waarom het wit niet meer zo mooi wit was.
Met een scheutje bleekmiddel in water een tijdje laten staan en dan normaal wassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twee tips uit oma weet raad:

1. Om de was weer heerlijk wit te krijgen moet je naast je gewone wasmiddel een eetlepel soda in je wasbolletje doen!(of bij je waspoeder in het laatje).

2. Door de natuur laten bleken:
Als je witte was niet meer zo wit is als zou moeten, dan moet je de kleren na het wassen een nachtje in het gras leggen, bij maanlicht. nog even in de zon voor het drogen en en je was is de volgende dag weer stralend wit.

Verder geef ik je nog een link met allerhande tips over de was:
http://www.huishoudlinnen.nl/website/index.php?Website=6687&TreeItem=59668&NewsItem=3795
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik H&G wit was poeder.. helemaal top spulletje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik vanish, het werkt niet altijd, maar soms wel. Altijd het proberen waard toch :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik een inweekmiddel bijv. Biotex.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op 90 graden wassen met een beetje bleek erbij je was weer wit en de wasmachine van binnen weer lekker schoon + bacterie vrij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laten weken in een emmer met goed warm/heet water en een paar steradent tabletten. Daarna de machine in...